fbpx

Our Blog

Sportolóink eredményei – 46-47. hét (2020)

A koronavírus-korlátozások miatt az év végére tervezett versenyek törlésre kerültek, de a legelszántabb sportolóink virtuálisan teljesítették ezeket a kihívásokat, méghozzá nagyszerű eredményekkel! Az elmúlt héten adósok maradtunk a dicsőségfallal, így ezen a héten a múlt hétvége és az azt megelőző hétvége büszkeségeit szedtük egy csokortba. Gratulálunk a sportolóknak és edzőiknek! 👏😇 #szeretjükamunkánk #tudatosteljesítmény   = teljesítés (ha már nem először teljesíti a távot vagy versenyt a sportoló, félmaraton és annál hosszabb távok esetében) 👍 = első teljesítés (ha először teljesítette a sportoló az adott távot) 🏆 = egyéni csúcs (ha az adott távon megdöntötte az egyéni legjobbját)   Mókus-kör Moór

Szuperkompenzáció: a folyamat, ami a pihenés alatt zajlik

Ha már a pihenésről és annak fontosságáról volt szó legutóbb, nézzük meg, mi is zajlik a szervezetben akkor, amikor nem sportolunk és amikor “beépülnek” az edzések. A múlt heti cikkünkben kiemeltük, hogy a regeneráció egy sokak által elhanyagolt olyan “apró” részlet, amin az egész felkészülésünk sikere múlhat, ha nem szentelünk neki kellő figyelmet. Ezalatt nem csak az alvást, hanem a napi optimális stress-szint biztosításától kezdve, az edzéseket támogató étrenden át a folyadék és ásványianyag pótlásig, mindent érthetünk. Mindent szó szerint, ami azt támogatja, hogy visszaálljon a szervezet belső egyensúlyi állapota. És ilyenkor – regeneráció közben – ezeknek a plusz segítségeknek

Sport a koronavírus után – Mikor és hogyan térj vissza, ha megfertőződtél?

A koronavírus (Covid-19) második hulláma hazánkat is súlyosan érinti, egyre több a megbetegedés és sajnos a sportolókat sem kíméli a vírus. Ezzel a cikkel szeretnénk útbaigazítást adni a hobbi és amatőr sportolóknak a covid-fertőzés utáni sportba való visszatéréshez. 350 000 igazolt sportoló mellett legalább ennyien, ha nem többen, sportolnak hazánkban amatőr szinten. A profi atléták jó esetben szoros orvosi ellenőrzés mellett, szigorú protokollt követve térhetnek vissza a sporthoz a fertőzés után (lásd a Sportkórház Covid-protokollja ábrát), viszont a sportszakmai szervezetek ajánlásai nem minden esetben jutnak el a veszélyeztetett hobbisportolókhoz. Mennyit kell kihagynod? Hogyan és mikor kezdhetsz újra mozogni? Minden covid

Pihenj rá! – Ezért fontos az edzések közötti regenerálódás

Szilágyi Tibi, kiemelt futóedzőnk ezúttal a regeneráció fontosságáról hozott pár gondolatot. Nem győzzük eleget hangsúlyozni, hogy nem csak a terheléstől fejlődsz, a pihenésre is megfelelő mennyiségű és minőségű időt kell fordítanod! Mutatjuk máris, hogy miért. A legutóbbi bejelentkezés a periodizácóról szólt, ami nem más, mint előre meghatározott céloknak alárendelt, különböző inetenzitású és volumenű terheléses szakaszok és a pihenők szabályozott, tervezett felpítése a végső cél, vagyis a sikeres főverseny elérése érdekében. A legtöbben egy ilyen nyakatekert mondatban amellett, hogy elvesznek (mint néha még én is 😊 ), csupán a terhelés szóra fókuszálnak, mintha az egész tartalomnak ez lenne a kulcsszava. Holott

Sportolóink eredményei – 45. hét (2020)

A versenyláz már csillapodóban, ám egy maréknyi ENSPORT-os sportoló kiválóan teljesített a hétvége során. Ezúttal a spartanosok vitték a prímet, de félmaratoni távon, és 6 órás futóversenyen is szép eredmények születtek. Gratulálunk a múlt hét “hőseinek”, büszkék vagyunk rátok!  👏😇 #szeretjükamunkánk #tudatosteljesítmény   Spartan Race Veszprém 🥉 Balom Soma (edzője: Szabó Csaba) – 12km-es távon korcsoport 3. helyezést ért el 1:16:40-es célidővel. 🥉 Csabai Attila (edzője: Pausz Tamás) – 6,6km-es távon korcsoport 3. helyezést ért el 45:18-as célidővel. Király Zoltán (edzője: Várdai Zoltán) – sérülésbél visszatérve sikeresen teljesítette a szombati és vasárnapi versenynapot is. 🥉 Papp Tamás (edzője: Pausz Tamás)

Hengereld le magad! – Mikor és mire jó a masszázs henger?

Manapság nagyon népszerű a masszázs henger (hivatalos nevén: SMR henger), különböző triggerpont terápiás eszközök (labda, duplalabda) használata. Van, aki szereti, van aki nem, van aki használja, van aki nem. Na de miért és mikor jó? Ezt magyarázzuk el ebben a cikkben. A henger funkciója egy önmasszázs biztosítása. A masszázs segítségével tudjuk fokozni a vérkeringést az egyes izomokban, izomcsoportokban. Ez a keringésfokozás pozitívan hat az izmok lazítására, regenerációra, a fájdalmak csökkentésére és ezek által a sérülések megelőzésére is. Edzés előtti hengerezés A hatásából kifolyólag nagyon hasznos eszköze a bemelegítésnek. Futás, erősítés, bringa, bármelyik edzés előtt használhatod. Ilyenkor amire érdemes odafigyelni, hogy

Sportolóink eredményei – 44. hét (2020)

Nemzetközi és hazai fronton is brillíroztak az ENSPORT-tal készülő sportolók. Triatlonos egyéni csúcs, 24 órás bronzérem, Vérkör-teljesítés, és még sok szép más eredmény. Gratulálunk a múlt hét “hőseinek”, büszkék vagyunk rátok!  👏😇 #szeretjükamunkánk #tudatosteljesítmény   IM Turkey 70.3 Yannick Schori (edzője: Szabó Csaba) egyéni csúcs triatlon féltávon 4:18:56-as célidővel.   Gloucester 24h invitational 🥉 Bajzáth Gergő (edzője: Mag Erika) első 24 órás teljesítés. 3. helyezés összesen 226 futott kilométerrel.   Vérkör Darabos Dávid (edzője: Szádvári Judit) a 77km-es kör teljesítése 10 óra 34 perces idővel   Generali Run Balatonfüred Baráth-Moder Ignác (edzője: Szabó Csaba) egyéni csúcs félmaratoni távon 1:47:48-as idővel.

Teljesítménydiagnosztika Győrben (november 20.)

Soproni laborunk kitelepül a győri SpeedFit fitneszterembe, ahol elérhetővé tesszük a győriek számára ugyanazt a teljesítménydiagnosztikát, amit Budapesten, Sopronban és Miskolcon végez az ENSPORT franchise hálózat. Élj a lehetőséggel, ha győri vagy! Legközelebb november 20-án leszünk ott a SpeedFit-ben. A kezdési időpontokkal kapcsolatban kérjük, vedd fel a kapcsolatot régióvezetőnkkel, Szabó Csabával a következő elérhetőségeken. Ő fogja végezni a felméréseket: szabo.csaba@ensport.hu (+36) 30/420-17-71 A könnyebb kapcsolattartás érdekében létrehoztunk egy facebook-csoportot, amit az alábbi linken érsz el. Kérjük, csatlakozz hozzá, ha részt szeretnél venni most, vagy a jövőben a győri teljesítménydiagnosztkán. Minden fontos, friss információt itt fogunk először megosztani az érdeklődőkkel: https://www.facebook.com/groups/gyoritd/

7 érv a futópados futások mellett

A futópad megosztó téma a futók körében. Vagy szeretik, vagy utálják, ritkán van, aki semleges vele kapcsolatban. Szilágyi Tibi, kiemelt futóedzőnk írásában megmutatjuk, miért érdemes kipróbálnod, ha eddig fáztál a futópados edzésektől. Az ősz beköszöntével, lassan haladva a még zordabb tél felé egyre megszokottabbá válnak a hideg sötét reggelek, és a korán lenyugvó nap. Így egyre nehezebb futócipőt is húzni, motiváltnak maradni, vagy éppen egyszerűen biztonsággal megfutni a megszokott köreinket. Sokan ilyenkor állnak le az edzéssel, vagy térnek át teljesen más jellegű sportra, míg mások váltanak, és elkezdenek futópadon futni, amikor a szabadban már nem tudnak vagy nem akarnak. Mivel

Ne feszítsd túl! – Így alkalmazd a nyújtást a sportolásod során

A nyújtás az a feladat, amit a legtöbb hobbisportoló szeret ellógni. Való igaz, nem sok izgalom van benne – persze ez hozzállás kérdése -, de nyújtani nem is az izgalom miatt szükséges. A nyújtás hasznos! Mutatjuk máris, hogy miért. Az izmok szempontjából kiemelt fontosságú a nyújtás (legalább annyira, mint az erősítés). Nem győzzük eleget hangsúlyozni, hiszen az izom teljesítménye nem csak az erejében mérhető, annak flexibilisnak, rugalmasnak is kell lennie. Ha megfelelően rugalmas az izom, akkor az ízületi mozgás nincs korlátozva és ha a teljes ízületi mozgás a “rendelkezésedre áll’, már csökken egyes sérülések előfordulásának esélye. A nyújtásnak két fajtáját