fbpx

TELJESÍTMÉNYDIAGNOSZTIKA TUDÁSTÁR

Összegyűjtöttük a legfontosabb tartalmainkat a teljesítménydiagnosztika területéről. Érdekes és informatív cikkeket és videókat találsz ezen az oldalon, melyek segítségével bővítheted ismereteidet a témában.

CIKKEK

Teljesítménydiagnosztika

Érdekel, hogyan zajlik nálunk a teljesítménydiagnosztika lépésről lépésre? Olvasd ez ezt a cikkünket, hogy pontos képet kapj arról, mi történik egy ilyen vizsgálat során.

Bejelentkeztél, vagy szeretnél bejelentkezni mérésre és felmerült pár kérdésed ezzel kapcsolatban, amire nem találod a választ? Itt vannak a válaszok.

Egy utolsó lökésre van szükséged az időpontfoglaláshoz? Mutatunk 6+1 nyomós érvet, amiért érdemes eljönnöd hozzánk egy ilyen vizsgálatra, ha eddig hezitáltál volna.

Tényleg csak a profiknak való? Pénzkidobás? Kamu? Fájdalmas? Lerántjuk a leplet a teljesítménydiagnosztikát övező mítoszokról és segítünk, hogy tisztán láss.

Pályateszt vagy diagnosztika?

Szakmai berkekben is megosztó kérdés: pályateszt vagy teljesítménydiagnosztika szolgálja-e inkább a hobbi és szabadidő-sportolók fejlődését?

A vegetatív idegrendszer és a HRV

A teljesítménydiagnosztika legkellemesebb része a  „nyugalmi mérés”, amikor csak annyi a feladat, hogy relaxálni kell. De mit is figyelünk pontosan ilyenkor és miért fontos ez? Mutatjuk!

Mit csinál a teljesítménydiagnosztika során mért laktát a szervezeteben? Tényleg ez a bomlástermék felel az elsavasodásért, az izmokban jelentkező égő érzésért, és a lassulásért?

A valós állóképességi teljesítmény meghatározásánál a laktátküszöbnek, vagy az ahhoz kapcsolódó sebességnek van igazán nagy szerepe! A többi Szilágyi Tibi leírja ebben a cikkében.

A laktátküszöb mellett talán az egyik legtöbbet hallott fogalom a futásteljesítmények elemzésében, összehasonlításában, előrejelzések készítésében: a VO2max. Sokáig csak ezt a mutatót tudták mérni.

Mi a különbség a két érték között? Mikor melyiket is érdemes nézni, vagy használni a gyakorlatban? Ezekre a kérdésekre ad választ Szilágyi Tibor, kiemelt futóedzőnk írása.

A teljesítménydiagnosztikán biztosan szóba kerülnek majd az edzészónáid. Tudod, hogy mi a különbség az aerob és az anaerob zóna között? Ebből a cikkből kiderül!

A zsírégető zóna kifejezéssel gyakran lehet találkozni különböző szakmai felületeken és fórumokon. Mítosz vagy valós jelenség? A válasz: igen is, meg nem is. Szilágyi Tibor cikke.

VIDEÓK

Kinek való? Mire használható? Úri huncutság, vagy egy hasznos segítség a sportolásban? Miszlikre szedjük ebben a beszélgetésben a teljesítménydiagnosztikát.

Még csak beszélgetnünk sem kell a hozzánk érkező vendégeinkkel egy teljesítménydiagnosztika előtt, a vizsgálat adataiból azonnal látjuk az aktuális állapotát.

Mi a Vo2 max? Mi befolyásolja? Mennyire fontos, hogy magas legyen? Hogyan lehet mérni, és melyik fontosabb: a magas VO2 max, vagy a magas laktátküszöb?

Laktátküszöb, anaerob küszöb, aerob küszöb, mit jelentenek, mi a különbség, hogyan mérjük? Melyik a legjobb, miért? Elmondjuk ebben a videóban.

A videóban Csizmadi István, kiváló ultrafutónk mesél a teljesítménydiagnosztikára épülő edzéstervezésről. Ő is egyike volt a módszerben kételkedőknek.

A wattmérő már futó körökben is egyre népszerű eszköz. Hogy mi a fő különbség a a futó és a kerékpáros wattmérés között, arról az ENSPORT szakmai vezetője ad választ ebben a videóban.