Our Blog

Hogyan maradj motivált? – Nosztalgiázz!

Törölték a versenyed? Attól tartasz, hogy elmarad a triatlon szezon? Ne keseredj el! Ez egy jó időszak lehet arra, hogy végiggondold a sporthoz és az edzéshez való viszonyodat, ami sokat fog segíteni abban, hogy a jelenlegi kiszámíthatatlan és nehéz időszakban is motivált maradj. Nem a versenyek kedvéért, hanem saját magadért! Amikor az életünk a normális mederben halad, hajlamosak vagyunk bizonyos tevékenységeket rutinszerűen végezni. Ez persze valahol teljesen normális, de ha nem zökkenünk, vagy zökkent ki minket valaki, vagy valami a napi mókuskerékből, akkor könnyen befásulhatunk és kiéghetünk. Ez nem csak a munkára, hanem az edzésre is igaz. Tedd a kezedet

Karanténkoszt – Így étkezz home office-ban

A jelenlegi helyzetben sokan kényszerültek arra, hogy a megszokottnál több időt töltsenek otthon. Ez a szituáció a már megszokott mindennapi szokásainkba sok változást hozott. Azonban érdemes arra figyelni, hogy táplálkozásunkban megmaradjon a rendszer a körülmények ellenére is. Mire tudunk figyelni az következő hetekben? amíg van lehetőségünk rendszeresen sportolni nem a napi bevitt mennyiség csökkentése a feladatunk, hanem az, hogy az otthon töltött (unalmas) órák alatt ne nasizzunk a kelleténél többször. Napi 4-5x étkezés ezekben a napokban is javasolt alakítsunk ki rendszert: legyen szó akár közös reggeliről, ebédről vagy vacsoráról. Legyenek viszonylag fix időpontok az otthoni munkavégzés/tanulás esetén is, hogy ne

Az egyedül futás szépsége

Sokáig ízlelgettem a szót és a gondolatot, lévén csoportban szoktam futni (értsd: 20-30 fő), de minimum ketten, viszont sohasem egyedül. Hát jó, ez is eljött! De mozogni muszáj, ki kell szellőztetni a fejet és egyébként is kellenek a boldogsághormonok ebben az időben. Szóval nekiindultam, pozitív hozzáállással. Először gondoltam, hogy viszek fülest, de elvetettem a gondolatot, mégiscsak a természetbe tartok, majd a madárcsicsergés meggyőz róla, hogy milyen jó is ez nekem. Fura volt. Senki nem kérdezett, nem állítgatta az óráját, nem ugrált és melegített körülöttem. Tök egyedül. Óra indít, elindultam. A Naplás-tó környéként szemeltem ki magamnak. Két okból is: egyrészt picit

5+1 dolog, amire figyelj teljesítménydiagnosztika előtt

Bejelentkeztél, vagy szeretnél bejelentkezni mérésre és felmerült pár kérdésed ezzel kapcsolatban, amire nem találod a választ? Akkor jól figyelj, hátha ezek a válaszok most itt lapulnak! A legfontosabb 5+1 dolgot szedtük össze mire figyelj, mielőtt teljesítménydiagnosztikára érkezel hozzánk: 1. Egészségesen, nem betegen! Ha lebetegedtél, vagy a lábadozó szakaszban vagy, inkább halaszd el a diagnosztikát addig, amíg teljesen fel nem épülsz! Hiszen az immunrendszered ilyenkor gyenge, a szervezeted fals adatokat közvetíthet a valós teljesítményedről. Csak egészséges szervezetről kaphatunk reális képet! 2. Véradás? Csak óvatosan! Ha a szervezeted nagyobb mennyiségű vért veszít, akár véradás, vagy bármilyen egyéb ok miatt, felborul a tested

Így harcolj a zsigeri zsír ellen!

Teljesíménydiagnosztikai méréseinken gyakran találkozunk olyan sportolókkal, akiknél a testösszetétel-vizsgálat során meglepő értékeket tapasztalunk, nem a szó pozitív értelmében. A diagnosztika kiértékelése során sokszor előjön az a bizonyos varázsszó: zsigeri zsír, és gyakran látunk meglepődött arckifejezéseket az értékek kapcsán. Hogy pontosan mi is ez a zsigeri zsír, és hogyan lehet küzdeni ellene, arról dietetikusunk, Dezső Daniella ír ebben a cikkben. Nemcsak sportolóként, de alapvetően egészségtudatosságunk miatt is érdemes tisztában lenni testösszetételünkkel. Ennek legpontosabb módja valamely műszeres testösszetétel mérés lehet. Vannak egyéb mérőszámok is, amik összefüggést mutathatnak a testzsírszázalékkal: BMI: Kiszámítása során a kilogrammban megadott testtömeget osztják a méterben mért testmagasság négyzetével. 25 felett túlsúlyról,

Iratkozz be te is a futóiskolába!

Ha utoljára általános iskolában végeztél magastérdemelést, vagy indiánszökdelést, akkor ez a cikk neked szól. Ha szoktál járni az Opel futóklub edzéseire, akkor te már tudod: a futóiskola a beugró a hatékonyabb futáshoz. Miért futóiskolázz? A futóiskola segítségével olyan alapképességeket tudunk fejleszteni, amelyek pozitívan hatnak később a futásunkra. Fontos feladata az ideg-izom kapcsolat fejlesztése, mellyel megtanuljuk az egyes izmokat bekapcsolni a mozgásba. Nagyon gyakori, például, hogy a farizom nem megfelelően dolgozik futás közben. Mivel a futást alapjaira bontjuk a futóiskola során, így sokkal könnyebben oda tudsz figyelni a farizom megfeszítésére. Lassan jársz, tovább érsz! A futóiskola feladatoknál nagyon fontos, hogy ne

Hogyan fuss egyéni csúcsot?

Egyéni csúcs – egy igen népszerű téma, még amatőr sportolók körében is. Természetesen nem azt fogom leírni, hogy eddz többet, fogyj 2 kilót és a kettő már önmagában egyéni csúcsot fog eredményezni. Sokkal inkább adatokkal, kutatásokkal, taktikákkal szeretném prezentálni a témát, beleszőve a saját tapasztalataimat. Az egyéni csúcs (PB – personal best) egyik kulcskérdése a tempó, a tempónak a megválasztása. Alberto Salazar (Mo Farah edzője) szerint, egy maratonon egyenletesen kell kezdeni, hiszen „a maraton első felében, a tested bemelegszik”, aztán lehet belőle gyorsítani. No persze, ez nem azt jelenti, hogy 6 perces tempóról 4:30-ra kell gyorsulni, sokkal kisebb eltérésekben igaz

Futópadon vagy kint? – Pro és kontra

Most, hogy télen hamar sötétedik, a futók sok esetben három csoportra válnak szét: vannak akik töretlenül folytatják az eddigi edzéseiket, dacolva a hideggel, sötéttel, csúszásveszéllyel. Vannak akik nem adják fel a sportot, de bemennek a meleget és fényt adó edzőtermekbe, míg a harmadik kategóriába azok tartoznak, akik egy kis szezonális kihagyást iktatnak be a tavaszi meleg és világos beköszöntéig. Én az első csoportba tartozom, és bizonyos esetektől eltekintve (sérülés vagy tükörjég az utakon) nem megyek be terembe, de ha választani kell a nemfutás és a benti edzés között, mindenképp a futópad a megfelelő választás. A kihagyással ugyanis már 1-1,5 hónap

Jó hangulat és egyéni csúcsok

Teljesítette második versenyét az Opel Futóklub, melynek szeptemberben lett az ENSPORT a szakmai partnere. A Balaton Félmaratonon mindenki otthagyta a szívét a pályán, ami külön büszkeség számunkra. Az Opel Futóklub hat ENSPORT által felkészített futóval rajtolt el az idei WizzAir Budapest Félmaratonon. A csapatban van tapasztalt ultrafutó, aki egyéniben teljesítette az Ultrabalatont, van életmódváltó sportoló, aki rengeteg kilót és cukorbetegséget hagyott a háta mögött, és van hobbifutó is, aki csak az egészséges kikapcsolódás miatt kezdett neki a futásnak, hogy kompenzálja az ülőmunka káros hatásait. Nem, kor, sportolói előélet itt ugyanúgy nem számít, mint az ENSPORT által felkészített többi sportoló esetében.

Futás hidegben: Így öltözz!

Idén kegyes az időjárás a szabadtéri sportolókkal, de lesz ez még így se! Ahogyan közeledik a december, érdemes átnézni a ruhatárunkat, mert egy jó öltözékkel jelentősen kitolható a szabadtéri sportolás lehetősége. Az alapján, hogy a védelmi vonalunk mely részéről beszélünk, rétegeket lehet megkülönböztetni, meghatározva, melyiknek mi a szerepe, hogy könnyebben tudjunk dönteni, mire is van ezek közül szükségünk különböző időjárási körülmények között. Ehhez adunk pár tippet az alábbiakban. A november a legszeszélyesebb: nincs még hideg, de már okozhat kellemetlenségeket a hiányos öltözék. Aláöltözet/base layer/second skin Szorosan a bőrhöz tapadó elasztikus ruházat, jó nedvességelvezető képességgel. Egyrészt szorosan a bőrhöz tapadva felveszi