fbpx

Month: szeptember 30, 2020

4 érv a sütőtök mellett

Amikor sütőtökről beszélünk, jellemzően a hosszúkás, narancssárga kanadai sütőtökre gondolunk. Szezonja ősztől a tél derekáig tart, ebben az időszakban kedvelt csemege, amely magában sütve, sütemények tésztájába keverve, zabkásához fogyasztva vagy köretként is elkészíthető. Kiváló alapanyag a hétköznapokra, mutatunk 4 érvet, hogy miért. 1️⃣ Tápanyagtartalom 100g sütőtök tápanyagtartalma: 42kcal, 9.7g szénhidrát, 1g fehérje, 1.6g zsír és 2.5g rost (USDA adatbázis alapján). Mit is jelent ez a gyakorlatban? A sütőtök mind az egészségtudatos, mind a sportolói étrendbe jól beilleszthető. Megfelelő időpontban és összetételben az inzulinrezisztencia, cukorbetegség diétájában is megvan a helye! Kalóriatartalma alacsony, de érdemes a felhasználás esetén komplex módon gondolkozni, például

Sportolóink eredményei – 39. hét (2020)

Az elmúlt hétvégén újra akadt szép számmal verseny, ahol természetesen az ENSPORT-os sportolók is rajthoz álltak! A 39. hét büszkeségei ők volt. Sok szép eredményt hoztak, röpködtek az egyéni csúcsok és a dobogós helyezések. Büszkék vagyunk rátok! 👏😇 #szeretjükamunkánk #tudatosteljesítmény   Helsinki Félmaraton 🏆 Karacs Dániel, egyéni csúcs (edzője: Szilágyi Tibor) – 1:23:50 es egyéni csúcs, abszolút 18. hely.   Naplemente Félmaraton 🥈 Horváth Adrienn, korcsoport 2. hely (edzője: Szabó Csaba) – 13 percet javított a félmaratoni idején, 1:37:30 alatt végzett a 21km-es távval. 🏆 Goór Szilárd, egyéni csúcs (edzője: Szabó Anna) – 1:48:28-as célidővel új egyéni rekordot ért el.

Értsd a tudományt: Edzés periodizáció

Az év vége közeledtével már nem csak az őszi versenyekre készülünk, de sokan már a következő évet tervezik. A megfelelő eredményhez több mindenre van szükség, mint simán a naptárra bökni, és befizetni a nevezési díjat egy versenyre. Ma az edzés periodizációt vesszük górcső alá. A periodizáció az egyik legfontosabb és legszubjektívebb eleme az edzéstervezésnek. Bár sokan előre meghatározott, merev sémának tekintik, egyáltalán nem az. Maga a fogalom nem takar mást, mint a szezon/felkészülés felosztását különböző ciklusokra (mikro, mezo és makro), melyeknek mindegyike külön, előre meghatározott célt szolgál. Ezek a periódusok egy héttől egészen akár több éves ciklusig is terjedhetnek, és

6+1 érv a teljesítménydiagnosztika mellett

A teljesítménydiagnosztika ma már nem csak az élsportolók és olimpikonok kiváltsága. Országosan 1400-nál is több teljesítménydiagnosztikai állapotfelmérést végez az ENSPORT franchise hálózata egy évben, hobbi és amatőr sportolók számára. Mutatunk 6+1 nyomós érvet, amiért érdemes eljönnöd hozzánk egy ilyen vizsgálatra, ha eddig hezitáltál volna. Idő hatékonyabb kihasználása Folyamatosan zsonglőrködünk a napunk 24 órájával, hogy jusson időnk a munkára, magánéletre, családra, barátokra, pihenésre, regenerációra, edzésre stb. Nagy érték minden perc, így könnyen belátható, hogy nem mindegy mivel töltjük az edzésre szánt óráinkat. A teljesítménydiagnosztika abban segít, hogy az ott kapott információkat, adatokat felhasználva hatékonyabban használjuk ki a sportolásra szánt időt. Túltoltoltad?

Sportolóink eredményei – 38. hét (2020)

A múlt hét csendesebben telt, de hát nem lehet mindig tele a dicsőségfal! A 38. hét büszkeségei ők volt. Akad azért egyéni csúcs, abszolút gyözelem, korcsoportos dobogó, első teljesítés, szóval nem panaszkodhatunk. Büszkék vagyunk rátok! 👏😇 #szeretjükamunkánk #tudatosteljesítmény   Kékes Csúcsfutás 🏆 Szilágyi István, egyéni csúcs (edzője: Pausz Tamás) – 11km-en 1:05:35-os célidővel 10 percet javított korábbi legjobbján. 12. Metrinwest Citycross Kőszeg 🥇 Ábrahám Gergely, abszolút 1. hely (edzője: Karafa Balázs) – Parádés győzelem az 1 óra +1 körös versenyen Ceglédberceli Futóverseny 🥇 Farkas Cecília, abszolút 1. hely (edzője: Szabó Csaba) – 10km-en 46:30-as idővel finiselt. Kis-Balaton Futóverseny, Zalakaros 🥈

Értsd a tudományt: Az izomgörcs, és ami mögötte van

izomgörcs

Áttételesen a keményebb edzéseknél maradva, de átevezve a sérülések területére, röviden azt szeretném bemutatni ebben a bejegyzésben, miért alakul ki tévesen az az elképzelés, hogy a kemény edzések sérülésveszélyesek, és milyen okai vannak valójában az edzések közben kialakuló görcsöknek, sérüléseknek. Nem megfelelő folyadék- és ásványianyag-pótlás Mint sokan tudjátok, az egyik legközkeletűbb és legismertebb oka az izomgörcsöknek a nem megfelelő ásványianyag- és folyadékpótlás, ami szerint az izomsejtekben lecsökkenő elektrolitok szintje gátolja azok megfelelő működését, kontrakcióját, és ilyenkor a nem megfelelő üzemelés hatása az izomgörcs, vagyis a rostok kóros, összehúzódott állapota. A háttérben az áll, hogy a különböző ásványi anyagok nem csak

Teljesítménydiagnosztika Győrben

teljesítménydiagnosztika-győr

Soproni laborunk kitelepül a győri SpeedFit fitneszterembe, ahol elérhetővé tesszük a győriek számára ugyanazt a teljesítménydiagnosztikát, amit Budapesten, Sopronban és Miskolcon végez az ENSPORT franchise hálózat. Élj a lehetőséggel, ha győri vagy! Legközelebb október 2-án leszünk ott a SpeedFit-ben. A kezdési időpontokkal kapcsolatban kérjük, vedd fel a kapcsolatot régióvezetőnkkel, Szabó Csabával a következő elérhetőségeken. Ő fogja végezni a felméréseket: szabo.csaba@ensport.hu (+36) 30/420-17-71 A könnyebb kapcsolattartás érdekében létrehoztunk egy facebook-csoportot, amit az alábbi linken érsz el. Kérjük, csatlakozz hozzá, ha részt szeretnél venni most, vagy a jövőben a győri teljesítménydiagnosztkán. Minden fontos, friss információt itt fogunk először megosztani az érdeklődőkkel: https://www.facebook.com/groups/gyoritd/

4 élethelyzet, amiben segíthet egy dietetikus

teszt

Sportolók (és persze nem sportolók) esetében is vannak helyzetek, amikor érdemes szakember segítségét kérni a táplálkozáshoz. Nézzünk meg pár ilyen opciót a teljesség igénye nélkül és, hogy miben tud segíteni egy dietetikus. 1️⃣ Teljesítményfokozás Az Ensportnál nagyon gyakori motiváció a teljesítményfokozás. A sportolók szeretnének egy-egy versenyt vagy verseny időszakot minél eredményesebben zárni. Elméletben könnyűnek tűnhet egy ilyen folyamat, de érdemes azt figyelembe venni, hogy a sportolóra szabott étrend több feladatot lát el egyszerre. Jó esetben a dietetikus segít kialakítani egy rendszert, növelni az izomszázalékot és csökkenteni a testzsírt, amennyiben ez szükséges. Mindezt oly’ módon, hogy egy élhető, megszorításoktól mentes étrendet

Sportolóink eredményei – 37. hét (2020)

Sportolónk újra szuper hétvégét zártak. 40 triatlonos és 12 futó eredményt rögzítettünk a múlt hétvégéről: 15 érem, 13 egyéni csúcs, 13 első teljesítés és 11 teljesítés született. Ebben a kiszámíthatatlan járványhelyzetben, amikor a versenyeket sorban mondták vissza a rendezők, hatalmas motiváció edzőinknek, hogy ilyen eredményekkel örvendeztek meg minket. Nagyon büszkék vagyunk rátok! 👏😇 #szeretjükamunkánk #tudatosteljesítmény   Primavera Balatonman Kenese 2020 🥇 Erdélyi Dániel, korosztály 1. (edzője: Erdélyi Nándi) – Középtávon korcsoport országos bajnok 4:17:12-es idővel, abszolútban a 7. helyen végzett. 🥇 Farkas Cecília, korosztály 1. (edzője: Szabó Csaba) – Életében először indult triatlonversenyen. Rövidtávon a 40-44-es korosztály legjobbja lett, abszolútban

5 gyakori tévhit a teljesítménydiagnosztikáról

Tényleg csak a profiknak való? Pénzkidobás? Kamu? Fájdalmas? Lerántjuk a leplet a teljesítménydiagnosztikát övező mítoszokról és segítünk, hogy tisztán láss. 1️⃣ A teljesítménydiagnosztika (TD) a profi sportolók kiváltsága, kezdő, amatőr sportolóként semmi keresnivalóm egy ilyen vizsgálaton Tény, hogy az Ensportnál profi labor, profi körülmények és profi szakemberek várnak, de a vizsgálatot jó szívvel ajánljuk kezdő és amatőr sportolóknak is. Sőt, ha kezdő vagy, akkor annál inkább gyere el! A diagnosztika segíthet abban, hogy jó irányba indulj el és optimális terhelést adj a szervezetednek. Haladó sportolóknál gyakran előfordul, hogy egy idő után megakad a fejlődés és nem tudják, mi lehet a