fbpx

Month: szeptember 17, 2019

Piller Adri: Irány a 4 órás maraton! – 3. rész

A BSI Kaposvári Futónagykövete, Piller Adrienn nem ismeretlen futókörökben. Rutinos futóként eleinte tartott az ötlettől, hogy a kaposvári ENSPORT-labor együttműködését elfogadja, de végül beadta derekát, és elindult a felkészülés az idei SPAR Maratonra, aminek immár 6 hónap. Itt vagyunk a célegyenesben! Két hét múlva MARATON… csupa nagybetűvel! És pontosan 6 hónapja edzek az Ensporttal. Hihetetlen utazás számomra! Szeretek futni, mert egyensúlyban tartja az életem. Nekem is volt egy álmom: az a bizonyos 4 órás maraton. Szeptember 29-én is ott leszek Budapesten a 34. Spar Budapest Maraton Fesztiválon. Számomra ez a verseny A MARATON!!! Izgalmas, dolgos fél év van mögöttem. Megértettem sőt átérzem, hogy mit

Félmaraton után: Merre tovább?

Most, hogy vége a WizzAir Budapest Félmaratonnak, és nyakunkon egy halom verseny még az őszi futószezonban, az emberben felmerül, hogyan is válassza ki a következő versenyét (ha még nem tette meg)? A döntésben rövid és hosszú távon is nagy segítséget adhatnak a mostani futásaid eredményei. Ami a legfontosabb, hogy eldöntsd: a megszokott távon maradsz, és gyorsulni próbálsz, vagy esetleg megpróbálsz a verseny hosszán növelni. Hogy melyik utat választod, az egyéniségeden múlik. Ha a kiinduló szint a félmaraton, akkor hipotetikusan egy gyorsabb félmaraton lefutása teljesen más fajta edzést igényelhet, mint például egy teljes maratoni távra való készülés. Azért írom feltételes módban, mert azok,

A sikeres félmaraton 13 titka

Ki szeretnéd hozni magadból a legtöbbet a 21,1km-es erőpróbán? Szilágyi Tibi futóedzőnk tanácsai legyenek veled végig a versenynap során! Az előzőekben már volt szó a versenytáv megválasztásáról, arról, mi is jellemző a félmaratonra, és magáról a felkészülésről, annak a folyamatáról is ejtettünk pár szót. Ami kimaradt még: Mi az amit közvetlenül verseny előtt/közben tehetsz, és mi az, amire mindenképp oda kell figyelni?! Terjengős leírás helyett álljon itt 13 pontban az, ami különbséget tehet egy jól megélt és egy elrontott verseny között, de legalábbis segít kihozni magadból azt, amit az edzések során a testedbe gyűjtöttél. Legyen öröm a futás. Ha az alábbi tanácsokat megfogadod,

A félmaratoni felkészülés 9 alapszabálya!

Ha már eldöntötted, hogy belevágsz a félmaraton lefutásába, már csak egy jó felkészülési stratégiára van szükséged. Szilágyi Tibi futóedzőnk jótanácsai. A félmaraton az a táv, ami már hosszú annyira, hogy speciális felkészülést igényeljen, de még nem olyan gyilkos a táv, hogy csak a laza vagy alacsonyabb intenzitású futások kaphassanak szerepet a felkészülésben. Ez azt jelenti, hogy itt már taktikai és frissítésbeli elemeket is alkalmazhatsz a felkészülésben még kezdő szinten is, valamint elegendő mennyiségű futás kell a teljesítéshez ahhoz, hogy különböző edzésmódszereket is ki tudj próbálni. A felkészülésben egy hozzáértő edző nagyon sokat tud segíteni! A táv ebből az átmeneti jellegéből kifolyólag a sportoló

Félmaraton: Mielőtt belevágnál…

Rajta van a bakancslistán? Kacérkodsz a gondolattal, hogy lefutod? Mielőtt belevágnál, kiemelt futóedzőnk, Szilágyi Tibi gondolatait érdemes megfontolnod! A félmaraton az a klasszikus hosszútávfutó-szám, ami előbb utóbb a legtöbb futásnak veselkedőt magába szippantja a maga 21,1km-es távjával. Népszerűségéhez hozzájárul minden szinten, hogy a hossz teljesítése már önmagában kihívás, de közben még olyan tempóval is megfutható egy amatőr futó számára is, ami tényleg a gyorsaság érzését kelti. Mindemellett azzal, hogy a maraton távjának csak a fele, kevesebb készülést és kisebb sérülési veszéllyel jár. A szerző tudja miről beszél (balra). Több félmaratont és maratont futott, és még több futót készített fel ennél hosszabb távokra