fbpx

Single post

Iratkozz be te is a futóiskolába!

Ha utoljára általános iskolában végeztél magastérdemelést, vagy indiánszökdelést, akkor ez a cikk neked szól. Ha szoktál járni az Opel futóklub edzéseire, akkor te már tudod: a futóiskola a beugró a hatékonyabb futáshoz.

Miért futóiskolázz?

A futóiskola segítségével olyan alapképességeket tudunk fejleszteni, amelyek pozitívan hatnak később a futásunkra. Fontos feladata az ideg-izom kapcsolat fejlesztése, mellyel megtanuljuk az egyes izmokat bekapcsolni a mozgásba. Nagyon gyakori, például, hogy a farizom nem megfelelően dolgozik futás közben. Mivel a futást alapjaira bontjuk a futóiskola során, így sokkal könnyebben oda tudsz figyelni a farizom megfeszítésére.

Lassan jársz, tovább érsz!

A futóiskola feladatoknál nagyon fontos, hogy ne a gyorsaságra törekedjünk, hanem a helyes kivitelezésre. Figyeljük a saját testünket, ha már lassan könnyen megy, vagy valaki már haladó, akkor természetesen lehet gyorsítani a tempón, de ne a technika rovására tegyük ezt.

Ezek a feladatok fejlesztik a ritmusérzéket, a koordinációt és a kinesztézist (a testrészek térbeli mozgásának érzékelése), ebből kifolyólag pedig hatékonyabb lehet a futótechnikánk, sőt akár még gyorsulhatunk is. A szökdelő gyakorlatok javítják a láb dinamikus erejét, ami szintén visszahat a futásunkra.

Sarkalatos kérdések

Érdemes a futóiskolát a futótechnika fejlesztésén kívül akár erőfejlesztésre és bemelegítésre is használni. A feladatok a céltól függően eltérőek lehetnek, de mindenképpen pozitívan hatnak a futómozgásunkra.

A futásunk hatékonysága szempontjából semmiképpen sem célszerű sarokra érkezni. Ezzel egyrészt fékezzük magunkat, másrészt sérülésveszélyes is lehet. A futóiskolával a helyes talajfogás könnyen gyakorolható, mivel a futóiskola alapvetése az, hogy a sarkunk soha, egyik feladatnál sem ér le. Így tudjuk erőltetni az előlábas talajfogást és az ízületeket, izomzatot is szoktatjuk a más jellegű terheléshez. Ha már az szervezetünk hozzászokott ehhez, megerősödtek az izmok, akkor könnyebben tudjuk átvinni a futásunkba, amitől hatékonyabbak leszünk.

Ha úgy érzed, megakadtál a fejlődésben, és új impulzusokra vágysz, csatlakozz az Opel futóklubhoz!

18 éven felülieknek ajánlott!

Bár gyerekkorban ezek a képességek sokkal könnyebben fejleszthetők, felnőtt korban is érdemes erre időt szánni, hiszen a fentebb felsorolt pozitív hatásai később is megvannak.

Kezdd az alapoknál!

Alapfeladatok:

  1. Jogg- „Taposás” (a legtöbb futóiskola gyakorlat alapja, javítja az ellépést és a koordinációt)
  2. Magas térdemelés (erősíti térdemelő izmokat és fejleszti a törzsizmok bekapcsolását
  3. Sarok emelés (hajlító izmok bekapcsolását fejleszti)
  4. Ollózó/Nyújtott lábas futás (Látod elől a lábakat, így agyon könnyen tudod korrigálni a kifordított helyzetet)

Ha több futóiskola gyakorlatra is kíváncsi vagy, nézd meg az ENSPORT youtube csatornáján!

Majkut Dalma
gyógytornász, futóedző at | Website

A sport mindig is fontos része volt az életemnek, közel 20 évig versenyatletizáltam. Az aktív sport befejezése után gyógytornásznak és humánkineziológusnak tanultam. A sportnak és a végzettségeimnek köszönhetően tudom, hogy milyen sérüléseik, fájdalmaik lehetnek nem csak az aktív embereknek, hanem a hétköznapi életmódot élőknek is, és ezekre a panaszokra megoldást is tudok javasolni. Az ENSPORT-nál futóedzőként, gyógytornászként is dolgozom, ezzel segítve az edzők munkáját és a sportolók sérülésekből való felépülését.

Edzői hitvallása

A rendszeres kemény munka mindig meghozza a gyümölcsét, a befektetett energia kifizetődik! Ha mozgással töltjük az időnket, azzal sokkal többet tettünk magunkért, mintha lustálkodnánk 😉