fbpx

Single post

Futótechnika – A talajfogás 3 módja

Talajfogásnak azt a pillanatot nevezzük, mikor a lábunk találkozik a talajjal. Ez sok mindentől függ, de 3 formáját különítjük el.

1️⃣ Forefoot strike (FFS) ez az előlábas leérkezés
2️⃣ Midfoot strike (MFS) ez a középtalpas talajfogás
3️⃣ Rarefoot (heel) strike (RFS) ez pedig a sarkas leérkezést jelenti.

Előlábas érkezés esetén a lábujjpárnák, előláb ér le a földre és innen szinte toljuk is el magunkat, kevés időt a talajon töltve. Középtalpas, telitalpas leérkezés során a talp ér le először és innen a lábujjpárnákra gördülve a lábujjakkal toljuk el magunkat. A sarkos talajfogás esetében a sarok kap egy nagy ütést először, innen gördülünk a talpunkra és tovább a lábujjakkal toljuk el magunkat. Sokkal több időt töltünk a talajon és ebben az esetben egy támasz fázis is kialakul a leérkezéskor. A súlypontunk messzebb lesz, mint a leérkezés.

A különböző tempójú futások, lépéshossz is befolyásolja a talajfogást és a felszín is. Emelkedőn előlábas talajfogással megyünk, ami jó erősítés és gyakorlás is az ilyen jellegű érkezés fejlesztésére. A futók nagyon százaléka sarkas talajfogással éri el a talajt.

Cipőben sokszor nem könnyű eldönteni milyen a talajfogásunk, ha kíváncsi vagy látogass el hozzánk egy futósmozgás-elemzésre, melyet június hónapban extra árkedvezményekkel kínálunk vendégeink számára.

  • Ha nincs nálunk edzésterv-előfizetésed, akkor 27.900 Ft helyett 22.900 Ft-ba kerül számodra a szolgáltatásunk, az alábbi kuponkód felhasználásával: ME-202006
  • Ha van nálunk Prémium vagy Prémium+ edzéstervezés-előfizetésed, akkor 22.900 Ft helyett 15.900 Ft-ért veheted igénybe a szolgáltatásunkat, ezzel a kuponkóddal: ME-202006-ET.

Az időpontfoglalás során tudod érvényesíteni a kuponkódokat! Időpontfoglalás: https://ensport.hu/idopontfoglalas/

CSAK BUDAPESTEN ELÉRHETŐ SZOLGÁLTATÁS!

A szolgáltatás tartalma:

☑️ kórtörténet (korábbi sérülések, konzultáció)
☑️ cipőtalp kopásának vizsgálata (bejáratott futócipőt hozz)
☑️ markerpontok felhelyezése (lásd fotón)
☑️ szögek felrajzolása (így látjuk az eltéréseket)
☑️ 2 összehangolt, nagysebességű kamera
☑️ vizsgálat 4 oldalról
☑️ testtartás-vizsgálat
☑️ mezítlábas futás
☑️ több tempó vizsgálata
☑️ kérdések átbeszélése a vizsgálat után
☑️ 10 különböző vizsgálati szempont
☑️ jegyzőkönyv (10 oldalas pdf, képekkel, magyarázattal, javaslatokkal)
☑️ javasolt futóiskola gyakorlatok
☑️ javasolt erősítő gyakorlatok
☑️ javasolt nyújtó gyakorlatok

⏱ időtartam: 2 óra
🏃 amit hozz: futófelszerelés, bejáratott futócipő, fecske szerű alsó (uraknak), fürdőruha-alsó, sportmelltartó (hölgyeknek)
🚫 amit ne hozz: saját pulzuspánt

További információk:
🌐 https://ensport.hu/futas-mozgaselemzes/
☎️ (+36) 70/234-97-96
📧 majkut.dalma@ensport.hu

Majkut Dalma
gyógytornász, futóedző at | Website

A sport mindig is fontos része volt az életemnek, közel 20 évig versenyatletizáltam. Az aktív sport befejezése után gyógytornásznak és humánkineziológusnak tanultam. A sportnak és a végzettségeimnek köszönhetően tudom, hogy milyen sérüléseik, fájdalmaik lehetnek nem csak az aktív embereknek, hanem a hétköznapi életmódot élőknek is, és ezekre a panaszokra megoldást is tudok javasolni. Az ENSPORT-nál futóedzőként, gyógytornászként is dolgozom, ezzel segítve az edzők munkáját és a sportolók sérülésekből való felépülését.

Edzői hitvallása

A rendszeres kemény munka mindig meghozza a gyümölcsét, a befektetett energia kifizetődik! Ha mozgással töltjük az időnket, azzal sokkal többet tettünk magunkért, mintha lustálkodnánk 😉