fbpx

Single post

Időmenedzsment tippek triatlonistáknak

Rákóczi Feri
Szabó Ancsur
futó-, triatlonedző at | Website

Egész fiatal korom óta sportolok és egy jó ideje érdekel az edzéselmélet, edzéstervezés és a teljesítménydiagnosztika is. Mióta az ENSPORT-nál dolgozok teljesült az álmom: a hobbim a munkám. Edzői képesítésemet a TF-en szereztem meg. Szerencsés vagyok, hogy csupa tapasztalt és nagyszerű edző vesz körül, akiktől nap mint nap tanulok valami újat.

Edzői hitvallása:

IMPOSSIBLE  → I’M POSSIBLE

Honnan tudod, hogy triatlonozol? Nem elég a nap 24 órája 🙂 Tény: a triatlonhoz, sőt, néha a futáshoz sem árt a logisztikus végzettség, legalábbis ami az idő-menedzsmentet illeti.

Viccet félretéve: család, munka és az egyéb teendők mellett valóban zsonglőrködni kell az idővel. Ha eddig amiatt nem vágtál bele, mert fogalmad sincs, hogyan tudnád még az edzést is beletuszkolni a napi teendők közé, akkor ez a cikk neked szól.

Jó reggelt!

A legtöbb ember utál hajnalban kelni, de sajnos a reggeli edzés az egyik jolly-joker. Korán kelni tényleg nem a legkellemesebb, viszont reggel 8-ig letudni a napi adagot annál inkább! További előny, hogy ha reggel edzel, akkor biztos, hogy nem jön közbe semmi. Mire a család felébred, te már túl vagy mindenen, tehát nem tőlük veszed el az időt és az edzést sem kummantod el, hiszen ha már felkeltél, akkor muszáj megcsinálni.

Minden nap egy kicsit

Triatlonistaként az úszást, a futást, a bringát és az erősítést is bele kell szorítani a hétbe, illetve 6 napba, hiszen egy nap a pihenésről és a regenerációról kell(ene), hogy szóljon. Ha valami közbejön, és keresztülhúzza az edzést, akkor iktass be egy erősítést vagy bármi mást, ami belefér, a lényeg, hogy a folytonosság és a folyamatosság ne szenvedjen csorbát.

Ha 2021 januárjában regisztrálsz Prémium edzéstervezés csomagunkra, a kezdéstől számított első 4 hét közös munka díjmentes számodra. A részletekért katt a fotóra!

Rövidebb, de intenzívebb

Ha időhiány miatt le kell rövidíteni egy hosszabb edzést, akkor növeld az edzésintenzitást. Természetesen a hosszú edzéseket nem lehet megspórolni, de a kimaradt hosszú edzésnél mindenképpen többet ér egy rövidebb, de intenzívebb magas intenzitású intervall (HIIT) edzés.

Közös edzések

Most a covid alatt inkább a magányos edzést kell előnyben részesíteni, de normális esetben az is segíthet, ha van egy megbízható edzőpartnered. Ha tudod, hogy várnak rád, akkor el fogsz időben indulni és halogatás és tologatás helyett le fogod nyomni az edzést. Persze nem árt, ha közel azonos szinten vagytok, hogy a közös edzés  ne menjen a minőség rovására.

Pakolj össze előre!

Apróságnak tűnhet, de sok kicsi sokra megy. Készítsd össze a másnapi edzéshez szükséges dolgokat előző este. Ez főleg akkor jó ötlet, ha kora reggel indulsz. Egyrészt, így pár perccel tovább alhatsz, másrészt tuti, hogy nem felejtesz el semmi fontosat.