fbpx

Single post

Ne edd magad! – Így kerüld el a stresszevést a karantén alatt

“Segítség, mindent megeszek, ami a kezem ügyébe kerül!” Ismerős? A bezártságot és az elszigeteltséget stresszként éljük meg, nem meglepő tehát, ha finom falatokkal próbálunk megküzdeni ezzel. Az alábbi 5 tipp segítségével  kiküszöbölhető ezt a probléma.

1. Tervezz, tervezz és tervezz!

Az egészséges életmód tervezés kérése. Ahogy az edzéseid is egy terv szerint vannak felépítve (jó esetben), az étkezésre is ezt kell(ene) alkalmazni.  Tervezd meg, hogy mit fogsz enni az adott napon és azt is, hogy mikor. Ez normális körülmények között is fontos, de ha otthonról dolgozol, akkor pláne! Legyen egy napirended és tartsd is magad hozzá. “Reggel 8-kor fogok reggelizni, zabkását. 10-kor eszek egy almát, aztán egykor grillezett halat eszek salátával és barnarizzsel….”  Ha sikerült megtervezni az étkezéseket, az már fél siker! A másik felét a következő pontban találod 🙂

2. Tartsd be a rutint!

A hatékony munkavégzéshez és mindennapi élethez elengedhetetlen egy munkarend és napirend. Az eddig megszokott napi rutin felborulása miatt azt érezzük, hogy kihúzták alólunk a talajt és hajlamosak vagyunk arra, hogy ezt a bizonytalanságot egészségtelen szokásokkal kompenzáljuk. Törekedjünk arra, hogy egy, a szokásoshoz nagyon hasonló napirend szerint éljünk úgy is, hogy otthonról dolgozunk. Ebben segít az előző pontban leírt, előre megtervezett érkezési rend is.

Sportétrend-tervezés az ENSPORT-nál. További infókért katt a képre!

3. Iszol te eleget?

Sokszor nem is az éhség, hanem a szomjúság miatt túrjuk fel a hűtőt. Mindig tarts a kezed ügyében egy bögre teát, egy kulacs vizet, és igyál eleget a nap folyamán. Ezzel nem csak hidratált maradsz, hanem ha jól csinálod, nem lesz szabad kezed a hűtő kifosztásához (mert folyton ott lesz benne a bögre).

4. Éhség vagy unalom?

Mielőtt újra kinyitnád a nasis fiókot, tedd fel magadnak a kérdést: “Tényleg éhes vagyok? Vagy csak unatkozok? Stresszes vagyok? Ideges vagyok?” Gondold át és dönts ennek megfelelően.

5. Öltözz fel!

Igen, ez egy kicsit hülyén hangzik, de többet számít, mint gondolnád. Mert ugye a pizsit nehezebb kihízni, mint a farmert. Ha a szokásos ruháid itt-ott elkezdenek szorítani, az meglehetősen kijózanító tud lenni, és határt szabhat a mértéktelen nassolásnak.

Forrás: https://www.trainingpeaks.com/blog/how-to-avoid-stress-eating-while-working-from-home/

Szabó Ancsur
futó-, triatlonedző at | Website

Dolgoztam konduktorként és kommunikációs szakemberként, jelenleg pedig a TF triatlon-edző képzésére járok. Már évek óta érdekel az edzéselmélet, edzéstervezés és a teljesítménydiagnosztika, így mióta az ENSPORT-nál dolgozok teljesült az álmom: a hobbim a munkám.

Edzői hitvallása:

IMPOSSIBLE  → I’M POSSIBLE