fbpx

Single post

Piller Adri: Irány a 4 órás maraton! – 2. rész

A BSI Kaposvári Futónagykövete, Piller Adrienn nem ismeretlen futókörökben. Rutinos futóként eleinte tartott az ötlettől, hogy a kaposvári ENSPORT-labor együttműködését elfogadja, de végül beadta derekát, és elindult a felkészülés az idei SPAR Maratonra. A közös munka tapasztalatait ebben a blogsorozatban fogja megosztani követőinkkel. Ez történt az elmúlt 3 hónapban.

3 hónap… Nagyon gyorsan eltelt. A kezdetek kezdetén megbeszéltük Naszódi Zsolttal (ENSPORT régió vezető, Kaposvár), hogy hogyan épülnek fel az edzésnapok. Heti 4-5 edzés. Mivel futónagykövet vagyok, így vannak vállalt közösségi futásaim is.

Kedden futóiskola: nyújtással és légzőgyakorlatokkal, amit egyesületünk szervez amatőr futóknak, profi edzővel. Abszolút beilleszthető az edzéstervbe.

Szerda, szombat (Ensport feladatos edzés): ebben lehetnek domb futások, iramváltások, mindenféle “kacifántos” feladatok. Ezek azok, amik javítják a memóriámat is, hisz folyamatosan fejben számolok, van ugyan erre a célra alkalmas órám, de én nem tudom beprogramozni🤔. Inkább megtanulom a tempó és a pulzus tervet és puskát írok a kezemre😊, az óra meg mutatja az időt és a pulzust. Tudom… A profik nem így csinálják, de ebből is látszik, hogy ezekhez az edzésekhez nem kell profinak lenni.😉.

Adri fogja össze a kaposvári futókat

Csütörtökön és vasárnap futónagykövetként szervezek közösségi futásokat, ezek lassabb futások, hogy a kezdők is csatlakozhassanak. A vasárnapi mindig hosszabb és akad benne egy kis feladat is, a lelkesebbek szárnyalnak velem.

Pénteken úszóedzés egy vidám triatlonos csapattal.

Hétfő, pihenő. Ilyenkor befér egy Ensportos törzserősítés (a videókat keresd youtube-csatornánkon: https://www.youtube.com/ensporttraining). Erről csak annyit…baromi könnyűnek tűnik, de minden mozdulatért megszenvedek. Amúgy hihetetlen hatékony!

Az edzéseim nagy részét akkor végzem, amikor a gyerekek is edzésen vannak, munka után. A helyes időbeosztás nagyon fontos! Valamit, valamiért… De van olyan is, hogy reggel 5.00-kor indulok futni, mert így fér be a napba. Tipikus példája vagyok a futó anyának: megfőzöm az ebédet, gyorsan kiteregetek, majd futok egy félmaratont edzésképpen 😂. És ami a legjobb ebben, hogy ezzel nem vagyok egyedül, gyakran csatlakoznak hasonló “őrültek”.

Naplemente félmaraton teljesítve

A következő heti edzéseket mindig vasárnap este kapom meg a TreaningPeaks oldalán, itt kommunikálunk az edzővel.

Alig várom már, hogy Zsolt feltegye milyen lesz a jövő hét. Úgy várom mint az ovisok a meglepit ovi után. Mikor megvan 10x elolvasom…. Biztos? Tuti, hogy ezt nekem írta? Atya ég, ebbe belehalok… Nagyon várom a szerdákat és a szombatokat. Vajon meg tudom csinálni? Általában minden héten ugyanazokban az időpontokban csinálom az edzéseket. Figyelem az órát, követem a tervet… És szinte minden alkalommal elcsodálkozom: hogy valóban meg tudtam csinálni!!!! Persze próbálok fejben felkészülni, hogy mit kell tennem aznap, és úgy érezni, hogy megállíthatatlan vagyok. Azért gyakran ki kell lépni a komfortzónából. Hihetetlen, ez az ENSPORT-rendszer! Ők ott pontosan tudják mire vagyok képes! Én bízom bennük, mert eddig mindig igazuk volt.

Edzés után, amikor feltöltöm az adatokat az online felületre, fűzök hozzá egy-két gondoltat az edzéssel kapcsolatban: hogy ment, hogy éreztem magam. És a legjobb….. amikor dicséretet kapok! Zsolt azért túlzásokba nem esik…Röviden, tömören frappánsan válaszol. Persze azért vannak javító értékű negatív kritikák is 😉, pusztán a cél érdekében.

Az edzések után a nyújtás sem maradhat el

Nagyon jó érzés, amikor elhiszed, hogy meg tudod csinálni. Óriási erőt és visszaigazolást kapok a családomtól, a futócsoportomtól. A csoportban próbálom összefogni az Ensportosokat és mindenkit arra ösztönözni írjanak beszámolókat a futásaikról. Ki merre járt, hogy ment az edzés. Nehéz összeegyeztetni a csoportban, a közös futások időpontját, de így egy erős támogató közösség alakul ki, ami nagyon nagy kincs a mai világban.

Soha ilyen elszántnak és erősnek nem éreztem magam. Szuper, hogy nem kell gondolkodnom, vajon jól csinálom-e az edzéseket, és a leghatékonyabban használom-e ki a futásra jutó időmet. Gondolkodnak helyettem. Ők kitalálják, én megcsinálom!

Az idő majd eldönti, hogy képes leszek e elérni a kitűzött célom, de egy biztos: mindent meg fogok tenni érte. Az oda vezető út pedig nagyon izgalmas.


Ha Neked is szükséged van szakmai segítségre egy rég dédelgetett sportcél elérésében, keress minket alábbi elérhetőségeinken! 14 felkészült edző várja, hogy kihozhassák belőled a maximumot:

web: https://www.ensport.hu/
facebook: https://www.facebook.com/ensporttraining/
instagram: http://instagram.com/ensporttraining/

BUDAPEST
1162, Csömöri út 213.
info@ensport.hu
(+36) 70/905-55-07

SOPRON
9400, Győri út 36.
sopron@ensport.hu
(+36) 30/420-17-71

KAPOSVÁR
7400, Vásártéri út 17.
kaposvar@ensport.hu
(+36) 30/621-10-99

MISKOLC
3528, Takta u. 3.
miskolc@ensport.hu
(+36) 70/612-51-60