fbpx

Single post

ENSPORT-csekklista triatlonversenyekhez

Egy triatlonverseny nagyon bonyolult, képtelenség mindenre gondolni, minden apró részletre felkészülni. Szádvári Judit, triatlon- és futóedzőnk – aki versenyzőként is számos megmérettetésen túl van – checklist-je sokat segíthet a versenyre készülőknek. Fusd át minden fontos hétvége előtt, és ezeket legalább tuti nem hagyod otthon! Amúgy Ti még mit tennétek még hozzá?

1️⃣ A verseny előtt

➡️ Kaja, víz: az útra a regeneráció érdekében.

➡️ Kompressziós szár,- nadrág, – zokni.

➡️ Átmozgatáshoz sportruhák: Ha még edzel, legyen plusz ruha veled, akár plusz sportcipő is.

➡️ Vacsora: Jó, ha van nálad egy adag, mert előfordulhat, hogy az étteremben nincs hely, sokat kell várni, elhúzódik a lejutás a helyszínre és a szénhidrátfeltöltés nem maradhat ki. A saját kajádba pedig tuti nincs semmi, ami keresztbe tehet a nagy napon.

➡️ Reggeli: Nálam ez babona. Minden verseny reggelén csokis palcsintát eszem, ha lehet banánpalit, ez bevált. Csak 3 összetevő: zabpehely, banán és tojás kell hozzá, és persze a Nutella, de a legutóbb elfelejtettünk tojást venni, azért így is ehető volt. 😀

➡️ Kávééé: Ha korán kezdődik a verseny, elfordulhat, hogy még a szálloda reggelizője nem nyitott ki, és nincs semmi, ahol egy jó vagy kevésbé jó, de kávét lehetne inni. Én enélkül, nos – nem szépítem – használhatatlan vagyok. Koncentráció kizárva. Így ha te is azok közé tartozol, akik egy verseny reggelén ölni tudnának egy kávéért, akkor egy termosz életet menthet!

➡️ Triatlondressz (sportmelltartó): értelemszerű, hogy erre miért van szükség.

➡️ Rajtszámok, rajtszámtartó: nem kötelező, de jó tudni!, hogy külföldi versenyeken nem adnak gumit, így oda mindenképpen érdemes vinni, matricák, tetoválások, minden a helyére téve, ragasztva.

➡️ Igazolványok, versenyengedélyjó tudni!, ha sportorvosis a licenszed, akkor ad a Magyar Szövetség igazolást és nem kell a külföldi napi licenszt drága pénzén megvenned – kivéve Konára az Ironman-világbajnokságra, oda mindenképpen kell az amerikai licensz, de a biznisz, az biznisz 😀

➡️ Chip (saját): ha ezt regisztráltad be a versenyen.

➡️ Chiptartó: én szeretem a sajátot, mert párszor már kikezdték a bokámat, rövidebb távon is, hosszabb távon meg elképzelhetetlen, hogy ne sajáttal induljak, ami pihe-puha.

2️⃣ Versenyre

➡️ Úszószemüveg, úszósapka: jó, ha van nálunk tartalék, nem minden versenyen adnak, meg hideg vízben elkél a két sapka.

➡️ Neoprén: legyen nálunk, nyáron is, lehet, hogy lehűl a víz, ha pedig engedélyezik érdemes abban úszni, gyorsabb vagy. Most Kenesén meg ugyebár kötelező lett. (Jó, nálunk nem volt Malajziában, de 30 fokos tengerben kizárt, hogy kelljen. Így is majd megfőttünk!)

➡️ Swimskin: ez viszont volt velünk, ez akkor is használható, ha neoprént nem lehet és picit ez is gyorsít, áramvonalassá tesz.

➡️ Vazelin: nyakra, hogy ne dörzsöljön ki a neo. Csuklóra, bokára, hogy könnyű legyen levenni.

➡️ Papucs: ha olyan a depó kialakítása, hogy messze van az úszás rajtjától a bringadepó, jó ha van veled egy papucs, amit ott mersz hagyni egy fa árnyékában, vagy kedves ismerősre bízhatsz.

➡️ Bringáscipő, -binga, bukósisak, napszemüveg, – versenykerék -karbon fékek: ha cserélgeted az alukerekedet és a karbont, akkor ne feledkezz meg a fékcseréről sem. Tapasztalat.

➡️ Kulacsok: – eldobós, legyen nálad olyan is, ami nem a kedvenc, hogy amikor a frissítésnél eldobod, mert újat veszel fel, ne egy kedves ereklyétől válj meg. aerokormányra tehetőhátsó, amit használsz, persze a táv és a hőmérséklet is befolyásolja, hogy mennyi kell, gondolj mindegyikre. Plusz egy, hogy ha beadtad a kulacsaidat, akkor is tudj miből inni még a verseny előtt, ez persze 1,5 literes falakon is lehet, csak legyen.

➡️ Gélek, szeletek (ha kell) – sótabletta – puffadás elleni bogyó – hasfogó, egyéb gyógyszerek az én gyomrom problémás, így ezek alap dolgok.

➡️ Futócipő, zokni: 10km felett én már húzok zoknit, legutóbb elfelejtettem és csúnya vége lett.

➡️ Sapka, visor, pánt: futásra, ki mit szeret.

➡️ Kis törcsi, élénk színű (depóba), ha nem zsákokba kell tenni a cuccunkat, segít, hogy az úszás utáni kómából megtaláld a saját placcod, én rálépek és ebben ki is merült a használata.

➡️ Kütyük: Óra, pulzuspánt, wattmérő, minden egyéb kütyü (feltöltve)

➡️ Kis pumpa, patron, belső, leszedő, szerszám szett: nálam mindig van, így nem kell várni a segítségre.

➡️ Nagy pumpa: hogy a megfelelő bar-ok kerüljenek reggel a kerékbe.

➡️ Láncolaj, lánctisztító, rongy: a tiszta kerékpár, gyors kerékpár.

➡️ Váztáska: ha kell valami veled az úton. Gélek, sótebletta, gyógyszerek, ilyesmiknek.

➡️ Naptej: én utálom, de égtem már le párszor csúnyán.

➡️ Kóla, víz: a segítődnek, ha a frissítésen nem lenne, tudjon neked adni, életet menthet.

➡️ Utána ruha: meleg is, hideg is.

3️⃣ Extra

➡️ Befőttes gumi: ha a cipőd a pedálra teszed, hogy gyorsabban indulj.

➡️ Karszár: hosszútávra, én imádom, azt locsolom vízzel, plusz, így nem a bőrömet égeti a nap és remekül hűt.

➡️ Hajgumi: értelemszerűen, hosszú hajúaknak 😀

➡️ Versenykörömök: Ezzel akartam kezdeni, de féltem, hogy a fiúkat elvesztem, és nem olvasnak tovább, így a végére hagytam, pedig nekem nagyon fontos! 🙂 A megfelelő színű körömlakk, ami passzol a bringámhoz, a szettemhez és a hangulatomhoz. Ez nálam babona. 😛