Folytatom az előző héten elkezdett vegyes úszás technikai részeit. Múltkori edzéstervemben a hát és a gyors úszásra fektettük picit a hangsúlyt, a héten jöhet a pillangó és a mell. Az edzés eleje ugyanaz, bóját vigyél magaddal. Ügyesen! 

Bemelegítés
(intenzitás E1)

  • 400 m szabadon választott

Főrész
(intenzitás E1, technikára figyelős úszás)

  • 8x50m vegyes láb — pillangó, hát, mell, gyors sorrendben, pihenőidő 10mp
  • 8x50m vegyes kar — előző sorrendben, bójával
  • 8x50m egykaros mell úszás (3x50m), egykaros pillangó úszás (3x50m) (1 kartempóhoz 2 delfinláb tartozik)ű
  • 4x50m mellúszás: egy kartempó, láb mozdulatlan, majd egy teljes kar-láb ciklus levegővétellel.
  • 4x50m pillangó úszás: jobb kézzel tempó, bal kézzel tempó, két kézzel tempó. A delfin láb közben folyamatosan megy
  • 4x50m mellúszás, minden második tempóra veszel levegőt (csináltok egy teljes kar-láb ciklust úgy hogy a fejetek a vízben marad, második kar-láb ciklusra pedig levegővétel)
  • 4x50m pillangó úszás: jobb karral tempó — páros karral tempó — bal karral tempó — páros karral tempó. Közben a delfin láb folyamatos.
  • 200m mell úszás
  • 4x50m folyamatos pillangó úszás

Levezetés
(intenzitás E1)

  • 200 m szabadon választott

Összesen: 3.000m

Ügyesen!

Az intenzitásokhoz tartozó táblázat a képen látható, és 100% = 400m-es felmérőd átlagos tempója.

Személyre szabott edzéstervet szeretnél?

Az edző egyik fontos feladata: objektív képet nyújtani a pillanatnyi helyzetről, amire a sportoló önmaga nem biztos, hogy képes. Másként megfogalmazva: egy tervre mindenkinek szüksége van! Ez igaz az élet minden területén.
Mi a tervszerűségben és a felépített edzésmunkában hiszünk.

Egy jó edzésterv irányt mutat
, lépésenként teszi meg az utat a végső cél felé. Strukturált edzést követni, terv szerint, odafigyelve a pihenésre és a terhelésre, már fél siker. A személyre szabott edzésterv rugalmas, igazodik a sportoló mindennapjaihoz és céljaihoz. Mai, rohanó világunkban egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy az edzésre szánt mondjuk 2 órát hogyan is tölti el a sportoló, hogyan tudja a leghatékonyabban kihasználni ezt az időt. Ha csak 3-4 napja van egy héten edzeni, akkor azokat hogyan ossza be? Ezekre ad választ a háttérben folyó tudományos edzői munka.

Ha szeretnél ilyet, olvass tovább!

Az edzéstervet összeállította: Imre Alexandra, az ENSPORT triatlon- és úszóedzője. A korábbi úszás edzésterveket itt találod.
Megjegyzés: a sorszám az úszóedzés előtt a 2017. év heteinek a száma, és mivel ezt az év 4. hetében kezdtük el kiírni, így nem fogod megtalálni az 1., 2. és 3. heti edzéstervet. Azért írjuk ezt ki, mert többen keresték már.

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Rólunk mondták

Nagyon köszönöm Fanninak a felkészítést életem első versenyére! 6 km "örömfutás" (30+ fokban), ahol második lettem 31:02 eredménnyel! :)

Bors Máté

Első benyomások 5 hét után

"Az első találkozás után tudtam, hogy nagy segítség lesz nekem. Eddig maximálisan elégedett vagyok. Nándi a számok embere és mindig tud mondani valami okosságot az elemzésekből. Nagyon sok hasznos tanáccsal segített eddig. Legnagyobb problémám azzal volt mielőtt találkoztam vele, hogy nem tudtam mikor kell pihenőt tartanom. Eléggé alázatos is vagyok és nem tudtam magamat felmenteni az edzés alól, ami túlterheléshez vezetett. Nándi tudja nagyon jól mikor kell pihit tartanom. Ez is sokat segített amióta együtt dolgozunk."

Soltész Péter

"Fannit 2015 júniusában ismertem meg, akkor kaptam Tőle az első edzéstervet, szeptemberben pedig részt vettem az első 7 km-es futásomon. Soha nem gondoltam, hogy idáig eljutok, és az óta még többet sikerült elérnem: idén lefutottam az első félmaratonomat, és a másodikra készülök, amire az életben nem gondoltam, ugyanis 2015-ig futós múlttal nem rendelkeztem. Nagyon büszke vagyok magamra és ezt Fanninak köszönhetem, aki tartotta bennem a lelket akkor is, amikor nagyon nehéz volt. Fanni bátorított, és ha gondom volt bármikor fordulhattam hozzá. Amikor úgy éreztem, hogy feladom Ő volt az, aki biztatott és úgy írt edzéstervet, ahogy nekem a legjobb volt. Ő mindig tudta, mikor kell szigorúnak lenni, és mikor kell odafigyelni. Ki tudja hozni az emberből a maximumot.

Nagyon profi abban, amit csinál és nemcsak szakmailag, hanem emberileg is az egyik legjobb edző, akivel valaha dolgoztam."

Szabó Erika

Mi az ENSPORT?

Az ENSPORT hazánk egyik leggyorsabban fejlődő és legsokoldalúbb sportszolgáltatója. Célunk olyan komplex rendszer kialakítása, ahol a sportteljesítmény minden területén számíthatnak ránk jelenlegi és jövőbeli ügyfeleink. Sportlaborjainkban (Budapest, Sopron) teljesítménydiagnosztikai vizsgálatokkal, kerékpár-beállítással és futómozgás-elemzéssel, valamint személyre szabott edzéstervezéssel, dietetikai tanácsadással és étrendtervezéssel segítjük a hozzánk forduló kezdő, amatőr és profi, nemzetközi versenyekre készülő futókat, triatlonistákat és kerékpárosokat.

Fontos számunkra, hogy valós igényekre épülő, tudományos módszerekkel támogatott és egyénre szabott megoldásokat nyújtsunk. A folyamatos fejlesztésekkel szeretnénk hosszú távú, megbízható szakmai partnerei lenni minél több hazai egyesületnek, hazai sportolónak, akár hobbi, akár amatőr, akár versenysportról van szó.

Munkánk során igyekszünk a legmagasabb szakmai színvonalat és minőséget képviselni. Ezért használunk olyan szoftvereket és rendszereket, melyek profi csapatoknál is beváltak, mint például a diagnosztikánál használt FirstBeat, melyet az angol és spanyol labdarúgó válogatottak mellett a Manchester City, a Valencia FC és a Chicago Bulls is használ. Edzéstervezésben a SKY Pro Cycling Team, az Orica Green Edge, a British Cycling, az USA Cycling edzői és elemző szoftvere a TrainingPeaks segíti a munkánkat.

Shares
Share This