A hétre egy igazi alapozó edzéstervet hoztam. Sokat gondolkodni nem kell, csak úszd le. Persze TEA és teknőc legyen nálad!

Bemelegítés
(intenzitás E1)

  • 200m szabadon választható úszásnem
  • 200m odafelé csúsztatásos gyorsúszás, vissza sima kartempó számlálás – próbáld meg minél kevesebb kartempóval átúszni a hosszt!

Fő rész

  • 1000m: 2 hossz sima gyorsúszás, 2 hossz 5-ös levegős gyorsúszás, intenzitás E1
  • 1000m: 500m TEA, intenzitás E1 – 500m sima eszköz nélküli gyorsúszás, intenzitás E2
  • 1000m: 500m teknőc, intenzitás E1 – 500m sima eszköz nélküli gyorsúszás, intenzitás E2-EX

Levezetés
(intenzitás E1)

  • 2-4 hossz lebegés – szabadon választható úszásnemben

Összesen 3.500 m

Jó úszást kívánok!

Az intenzitásokhoz tartozó táblázat a képen látható, és 100% = 400m-es felmérőd átlagos tempója.

Személyre szabott edzéstervet szeretnél?

Az edző egyik fontos feladata: objektív képet nyújtani a pillanatnyi helyzetről, amire a sportoló önmaga nem biztos, hogy képes. Másként megfogalmazva: egy tervre mindenkinek szüksége van! Ez igaz az élet minden területén. Mi a tervszerűségben és a felépített edzésmunkában hiszünk. Egy jó edzésterv irányt mutat, lépésenként teszi meg az utat a végső cél felé. Strukturált edzést követni, terv szerint, odafigyelve a pihenésre és a terhelésre, már fél siker. A személyre szabott edzésterv rugalmas, igazodik a sportoló mindennapjaihoz és céljaihoz. Mai, rohanó világunkban egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy az edzésre szánt mondjuk 2 órát hogyan is tölti el a sportoló, hogyan tudja a leghatékonyabban kihasználni ezt az időt. Ha csak 3-4 napja van egy héten edzeni, akkor azokat hogyan ossza be? Ezekre ad választ a háttérben folyó tudományos edzői munka.

Ha szeretnél ilyet, olvass tovább!

Az edzéstervet összeállította: Imre Alexandra, az ENSPORT vezetőedzője (triatlon- és úszóedző). A korábbi úszás edzésterveket itt találod.
Megjegyzés: az edzéstervek sorszáma az adott év heteinek számát jelölik, és mivel a tavalyi évben a 4. héten kezdtük el kiírni, így nem fogod megtalálni az 1., 2. és 3. heti edzéstervet. Ezt csupán azért írjuk ki, mert többen keresték már.

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This