Mit ússzak egy verseny után, átmozgatásnak? Laza jóleső kis átmozgatás, tényleg a kedvenceim egyike, amikor nem toljuk, csak lebegünk. Ez főként nyáron, egy szabadtéri medencében a legjobb. Az ilyen edzéseket sem  szoktam szétszedni bemelegítés, fő rész, levezetésre. Ez ilyenkor egyben egy jóleső átmozgatás, intenzitás E1.
Bóját vigyél magaddal!

  • 400m szabadon választott, átmozgató, laza úszás
  • 400m vállérintéses gyorsúszás, könnyedén lazán
  • 800m bójával gyorsúszás, csúsztatásra figyelve
  • 400m sima gyorsúszás, minden 3. hossz hát/mell úszás
  • 200m hát/mell levezetés

Összesen 3.200 m

Ha a mellúszást preferálod, vagy ha még nem úszol gyorsúszásban ennyit, akkor lehet bójával gyors technikát úszni és háton jó sokat. Mellúszásban sokkal jobban használjuk a combfeszítő izmokat, amik kellően fáradtak egy verseny után. Ilyenkor a mellúszás nem is szokott olyan jólesni, hiszen a combunk nincs top formában.

Jó edzést kívánok!

Az intenzitásokhoz tartozó táblázat a képen látható, és 100% = 400m-es felmérőd átlagos tempója.

Személyre szabott edzéstervet szeretnél?

Az edző egyik fontos feladata: objektív képet nyújtani a pillanatnyi helyzetről, amire a sportoló önmaga nem biztos, hogy képes. Másként megfogalmazva: egy tervre mindenkinek szüksége van! Ez igaz az élet minden területén. Mi a tervszerűségben és a felépített edzésmunkában hiszünk. Egy jó edzésterv irányt mutat, lépésenként teszi meg az utat a végső cél felé. Strukturált edzést követni, terv szerint, odafigyelve a pihenésre és a terhelésre, már fél siker. A személyre szabott edzésterv rugalmas, igazodik a sportoló mindennapjaihoz és céljaihoz. Mai, rohanó világunkban egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy az edzésre szánt mondjuk 2 órát hogyan is tölti el a sportoló, hogyan tudja a leghatékonyabban kihasználni ezt az időt. Ha csak 3-4 napja van egy héten edzeni, akkor azokat hogyan ossza be? Ezekre ad választ a háttérben folyó tudományos edzői munka.

Ha szeretnél ilyet, olvass tovább!

Az edzéstervet összeállította: Imre Alexandra, az ENSPORT vezetőedzője (triatlon- és úszóedző). A korábbi úszás edzésterveket itt találod.
Megjegyzés: az edzéstervek sorszáma az adott év heteinek számát jelölik, és mivel a tavalyi évben a 4. héten kezdtük el kiírni, így nem fogod megtalálni az 1., 2. és 3. heti edzéstervet. Ezt csupán azért írjuk ki, mert többen keresték már.

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This