Nagyatádi teljes távú triatlon verseny előtti héten vagyunk. Szerintem már a keszthelyi verseny előtt is egy átmozgató, versenyre rákészítő edzést írtam, de most megint egy ilyet hoztam. Legalább tudni fogod bármikor a verseny előtt milyen edzést szoktam ajánlani.

Bemelegítés
(intenzitás E1)

  • 400m

Főrész

  • 400m technika, odafelé csúsztatás, visszafelé 5-s levegős gyorsúszás, intenzitás E1
  • 700m egyenletes gyors úszás, versenytempó közeli intenzitással (ez nyilván a közelgő versenytől függ, ha Nagyatádot nézzük akkor E1-E2 határán)
  • 4-6x50m erős gyorsúszás, intenzitás EX, pihenő: sok :) mindenkire rábízom, de jó sok legyen, nem most kell teljesen kifulladni. Ennek az a lényege, hogy felpörögj, nem az, hogy elsavasodj.

Levezetés
(intenzitás E1)

  • 200m laza

Összesen 1.900 – 2.000 m

Jó edzést kívánok!

Ui.: Ha valaki hétvégén nem versenyez*, akkor az 50 méterek ismétlés számát nyugodtan 12-re lehet emelni, 20mp-es pihenőkkel. Így már rögtön más eredménye lesz az edzésnek, az erő-állóképesség fejlesztése is előkerül.

* Az meg hogyan lehetséges?! :)

Az intenzitásokhoz tartozó táblázat a képen látható, és 100% = 400m-es felmérőd átlagos tempója.

Személyre szabott edzéstervet szeretnél?

Az edző egyik fontos feladata: objektív képet nyújtani a pillanatnyi helyzetről, amire a sportoló önmaga nem biztos, hogy képes. Másként megfogalmazva: egy tervre mindenkinek szüksége van! Ez igaz az élet minden területén. Mi a tervszerűségben és a felépített edzésmunkában hiszünk. Egy jó edzésterv irányt mutat, lépésenként teszi meg az utat a végső cél felé. Strukturált edzést követni, terv szerint, odafigyelve a pihenésre és a terhelésre, már fél siker. A személyre szabott edzésterv rugalmas, igazodik a sportoló mindennapjaihoz és céljaihoz. Mai, rohanó világunkban egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy az edzésre szánt mondjuk 2 órát hogyan is tölti el a sportoló, hogyan tudja a leghatékonyabban kihasználni ezt az időt. Ha csak 3-4 napja van egy héten edzeni, akkor azokat hogyan ossza be? Ezekre ad választ a háttérben folyó tudományos edzői munka.

Ha szeretnél ilyet, olvass tovább!

Az edzéstervet összeállította: Imre Alexandra, az ENSPORT vezetőedzője (triatlon- és úszóedző). A korábbi úszás edzésterveket itt találod.
Megjegyzés: az edzéstervek sorszáma az adott év heteinek számát jelölik, és mivel a tavalyi évben a 4. héten kezdtük el kiírni, így nem fogod megtalálni az 1., 2. és 3. heti edzéstervet. Ezt csupán azért írjuk ki, mert többen keresték már.

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This