Úszóedzés Imre Szandival (29/2018) | ENSPORT

A hétre az egyik kedvenc edzésemet hoztam, gyorsan telnek alatta a méterek, és lehet gyakorolni a tempót. Eszközre nem lesz szükséged!

Bemelegítés
(intenzitás E1)

  • 400m szabadon választott
  • 8x50m technika, odafelé egykaros gyorsúszás, visszafelé sima, karcsapás számlálás (próbáld minél kevesebb kartempóval átúszni az egy hosszt)

Fő rész

4x4x100m, fokozó intenzitással.
Azaz: 4x100métert kell úszni, úgy hogy az első egy kényelmes E2, majd EX alja, utána EX teteje, és egy csőmax az utolsó. A pihenő köztük 20mp.
Ebből kell 4 kört csinálni, a körök között hosszú pihenő. Amikor úgy érzed, hogy fog menni ugyanaz a tempó, mint az előző körben akkor kezd (és ez ne másnap legyen!).

Egy példa:

  1. 100m: 1:30,
  2. 100m: 1:27,
  3. 100m: 1:24,
  4. 100m: 1:21

Levezetés
(intenzitás E1)

  • 200m szabadon választott

Összesen 2.600 m

Jó edzést kívánok!

Az intenzitásokhoz tartozó táblázat a képen látható, és 100% = 400m-es felmérőd átlagos tempója.

Személyre szabott edzéstervet szeretnél?

Az edző egyik fontos feladata: objektív képet nyújtani a pillanatnyi helyzetről, amire a sportoló önmaga nem biztos, hogy képes. Másként megfogalmazva: egy tervre mindenkinek szüksége van! Ez igaz az élet minden területén. Mi a tervszerűségben és a felépített edzésmunkában hiszünk. Egy jó edzésterv irányt mutat, lépésenként teszi meg az utat a végső cél felé. Strukturált edzést követni, terv szerint, odafigyelve a pihenésre és a terhelésre, már fél siker. A személyre szabott edzésterv rugalmas, igazodik a sportoló mindennapjaihoz és céljaihoz. Mai, rohanó világunkban egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy az edzésre szánt mondjuk 2 órát hogyan is tölti el a sportoló, hogyan tudja a leghatékonyabban kihasználni ezt az időt. Ha csak 3-4 napja van egy héten edzeni, akkor azokat hogyan ossza be? Ezekre ad választ a háttérben folyó tudományos edzői munka.

Ha szeretnél ilyet, olvass tovább!

Az edzéstervet összeállította: Imre Alexandra, az ENSPORT vezetőedzője (triatlon- és úszóedző). A korábbi úszás edzésterveket itt találod.
Megjegyzés: az edzéstervek sorszáma az adott év heteinek számát jelölik, és mivel a tavalyi évben a 4. héten kezdtük el kiírni, így nem fogod megtalálni az 1., 2. és 3. heti edzéstervet. Ezt csupán azért írjuk ki, mert többen keresték már.

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This