Megjött a jó idő, gondolom sokan bringára pattantatok, illetve a maraton futások időszaka van. Ezért erre a hétre egy olyan úszást hoztam nektek, ami versenyek után, vagy keményebb edzés után jó átmozgató. Bója, TEA, lábgumi (ez nélkülözhető) legyen nálatok!

Bemelegítés és főrész
(intenzitás E1, pihenőidők: ~1 perc)

  • 800m – 75m gyors úszás, 25m hát/mell úszás
  • 800m TEA-bója-lábgumi, szép lazán, csak úszd végig
  • 800m odafele 3-as levegős, visszafele 5-s levegős gyorsúszás
  • 4x25m jó erős gyors úszás, intenzitás SW, pihenő idők: 30mp

Levezetés
(intenzitás E1)

  • 100m hát/mell/pároskarú hát, ami jól esik

Összesen 2.600 m

Jó edzést kívánok!

Az intenzitásokhoz tartozó táblázat a képen látható, és 100% = 400m-es felmérőd átlagos tempója.

Személyre szabott edzéstervet szeretnél?

Az edző egyik fontos feladata: objektív képet nyújtani a pillanatnyi helyzetről, amire a sportoló önmaga nem biztos, hogy képes. Másként megfogalmazva: egy tervre mindenkinek szüksége van! Ez igaz az élet minden területén. Mi a tervszerűségben és a felépített edzésmunkában hiszünk. Egy jó edzésterv irányt mutat, lépésenként teszi meg az utat a végső cél felé. Strukturált edzést követni, terv szerint, odafigyelve a pihenésre és a terhelésre, már fél siker. A személyre szabott edzésterv rugalmas, igazodik a sportoló mindennapjaihoz és céljaihoz. Mai, rohanó világunkban egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy az edzésre szánt mondjuk 2 órát hogyan is tölti el a sportoló, hogyan tudja a leghatékonyabban kihasználni ezt az időt. Ha csak 3-4 napja van egy héten edzeni, akkor azokat hogyan ossza be? Ezekre ad választ a háttérben folyó tudományos edzői munka.

Ha szeretnél ilyet, olvass tovább!

Az edzéstervet összeállította: Imre Alexandra, az ENSPORT vezetőedzője (triatlon- és úszóedző). A korábbi úszás edzésterveket itt találod.
Megjegyzés: az edzéstervek sorszáma az adott év heteinek számát jelölik, és mivel a tavalyi évben a 4. héten kezdtük el kiírni, így nem fogod megtalálni az 1., 2. és 3. heti edzéstervet. Ezt csupán azért írjuk ki, mert többen keresték már.

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This