Ezen a héten sokoldalú gyorsaságfejlesztő edzéssel készültem, mely az én egyik személyes kedvencem. Technikát, állóképességet és gyorsaságot is fejlesztünk, majd a végén gyorsítunk, hogy a hosszú őszi alapozó edzések mellett a gyorsaságot se hanyagoljuk el. Ezt 25 méterekkel fogjuk elérni, ami a legjobb feladat ehhez.

Pörgesd fel magad a hosszabb bemelegítő után!

Bemelegítés
(intenzitás E1 — E2)

  • 200 m szabadon választott úszásnem
  • 1500 m folyamatos. Ez lehet bármi, tegyél bele hátat-mellet a gyorsúszás mellé, a lényeg, hogy ne állj meg! Úszhatsz tenyérlappal, bójával — ahogy jól esik! E2-es zónában
  • 16x25m technika (4x egykaros-4x kivárásos- 4x vízsöprés- 4x folyamatos gyors, kartempószámolással. Törekedj minél kevesebb tempóra!) E1-es zónában

Fő rész
(Az egész sorozat SW zónában legyen)

  • 5x 25m ERŐS, nagy pihenővel. Pihenj közte annyit, amennyi jól esik! Legyél friss a következő 25 méterre!

Levezetés
(intenzitás E1)

  • 300m szabadon választott úszás

Összesen 2.500 m

Jó edzést kívánok!

Az intenzitásokhoz tartozó táblázat a képen látható, és 100% = 400m-es felmérőd átlagos tempója.

Személyre szabott edzéstervet szeretnél?

Az edző egyik fontos feladata: objektív képet nyújtani a pillanatnyi helyzetről, amire a sportoló önmaga nem biztos, hogy képes. Másként megfogalmazva: egy tervre mindenkinek szüksége van! Ez igaz az élet minden területén. Mi a tervszerűségben és a felépített edzésmunkában hiszünk. Egy jó edzésterv irányt mutat, lépésenként teszi meg az utat a végső cél felé. Strukturált edzést követni, terv szerint, odafigyelve a pihenésre és a terhelésre, már fél siker. A személyre szabott edzésterv rugalmas, igazodik a sportoló mindennapjaihoz és céljaihoz. Mai, rohanó világunkban egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy az edzésre szánt mondjuk 2 órát hogyan is tölti el a sportoló, hogyan tudja a leghatékonyabban kihasználni ezt az időt. Ha csak 3-4 napja van egy héten edzeni, akkor azokat hogyan ossza be? Ezekre ad választ a háttérben folyó tudományos edzői munka.

Ha szeretnél ilyet, olvass tovább!

Ki írja az úszóedzéstervet a blogon?

Török Alfréd, alias Dusi profi triatlonosként versenyzett, 9 éves kora óta sportol. A híres tiszaújvárosi műhely színeiben értre el sikereit, többszörös magyar bajnok egyéniben és csapatban is. Innen került be a nemzeti válogatottba. A tiszaújvárosi csapat mellett Franciaországban és Németországban versenyzett sokat, de már 26 évesen az edzői karrier felé fordult. Az edzői diploma megszerzáése utána az Amerikai Úszóedzők Szövetsége szakképzését is elvégezte. Tapasztalatgyűjtése során több országban is dolgozott. Budaörsön: úszóedző. Mexikóban: többszörös bajnoki címet szerzett versenyző nevelő edzője, közösen elért 6 magyar korosztályos rekorddal. Mexikóban: saját úszócsapatot alapított, mellyel 3 mexikói felnőtt bajnoki címet és 2 korosztályos dobogós helyet is szerzett. Budapest 2017-től: Equilor Team Újbuda úszóedzője. Törökbálint: testvérével triatlon egyesület alapítottak, TuttoBici Bottecchia SE-t. Budapest: 2018-tól az ENSPORT úszóedzője

Dusi professzionizmusát, dinamikus, de sok technikát tartalmazó edzéseit az ensportblogon keresztül is megtapasztalhatod.

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This