Én imádom. Hogy miért?
Igazán puhára párolódik benne az étel, bármit egymás mellé lehet “dobálni” benne, az ételek átveszik egymás ízét, össszeérnek.
Ha húst sütsz benne, semmilyen zsiradékot nem kell használnod az ételhez. Egyszerű, gyors, és amiért még annyira szeretem, nem kell utána mosogatni. A mosogatás elég nagy mumus, gondolom, ezzel nem vagyok egyedül :-)

Ebédre különböző zöldségeket vettem: cukkinit, padlizsánt, sárgarépát, édesburgonyát, burgonyát. Mindegyikből 2-3 db-ot, ahogy azt a képen is láthatod. Ezeket kisebb cikkekre szeltem, hogy gyorsan megpuhuljanak, illetve mert ilyen formában nagyon mutatósak :-)

Egy pohárkában kevés olajjal kikevertem fűszereket (petrezselyem, kakukkfű, oregánó, bazsalikom, fokhagyma, fűszerpaprika) és egy kevés sót. A felvagdosott zöldséget a sütőzacskóba szórtam, ráöntöttem a fűszerkeveréket és jól összeráztam, kézzel elkevertem, hogy egyenletesen legyen mindenhol. Majd bedugtam a sütőbe, és készre pároltam.

Fontos! Ha alapból nem lyukacsos, a sütőzacskót ki kell lyukasztgatni késheggyel, mielőtt a sütőbe kerül.

Amíg a zöldségcsoda elkészült, csirkemellet kockáztam fel, és szép ropogósra pároltam, fokhagymával, borssal, sóval ízesítettem.

És ennyi.
Gyors, egyszerű, egészséges, színes.

Hozzávalók

(1 adag)

  • cukkini (50g)
  • padlizsán (50g)
  • burgonya (50g)
  • édesburgonya (50g)
  • sárgarépa (50g)
  • floriol omega3-omega6 olaj (zöldségekre10 ml, hús sütéshez 5 ml)
  • petrezselyem, kakukkfű, oregánó, bazsalikom, fokhagyma, fűszerpaprika, bors, só
  • csirkemell (120g)

Energia és tápanyag tartalom

  • energia – 390 kcal
  • fehérje – 35 g
  • zsír – 35 g
  • szénhidrát – 30 g

Próbáld ki, nyugodtan fejleszd tovább, és küldj vagy osszd meg a FB-bejegyzésnél a képet, Te mit tudtál kihozni belőle.

A bejegyzés szerzőjéről

Frányó Eszter, az ENSPORT dietetikusa, aki szenvedéllyel beszél a táplálkozásról, buktatóiról, és arról, mire érdemes odafigyelni, segíti sportolónk felkészülését, és az edzésterveikhez igazított étrendet állít össze számukra.

Nézd meg Frányó Eszter többi bejegyzését is! 

Jó étvágyat és tudatosan tervezett teljesítményt kívánunk,

és ha személyre szabott tanácsokat kérnél, vagy edzésprogramodhoz igazított
étrendet szeretnél kapni, akkor kattints az alábbi gombra!

Érdekelnek a részletek

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This