Quinoás egytál pikáns csirkemellel (#ensportfood) | ENSPORT

Quinoás egytál kapros, fokhagymás, csípős-citromos pikáns csirkemellel. Már érzed, ahogy összefut a nyál a szádban — legkésőbb a citromos résznél. Bizony, és nem csak a nyálelválasztás, de az emésztőenzimek termelődése is elkezdődik, ha csak ránézel az ételre. Szóval nem mindegy a tálalás sem, nagyon nem mindegy. Nem tudom, Te hogy vagy vele, de ez nekem jó hír, mert imádok vele pepecselni.

Első lépésként a quinoát mossuk meg, a vizet öntsük le róla. Még egyszerűbb, ha szűrőben a csap alá tartva mossuk át. Ez után a lecsöpögtetett quinoát egy tálban pirítsuk át, majd öntsük fel 2,5 szeres mennyiségű, bő, forró vízzel. Hasonlóan, mintha párolt rizst készítenénk.

Közben egy teflon edényben melegítsük fel az olajat, és tegyük bele a megtisztított, apró kockákra vágott csirkemellet. Pirítsuk meg, fűszerezzük sóval, borssal, kakukkfűvel, öntsünk alá kevés vizet és pároljuk készre. A végén citromlével ízesítsük és keverjük el a megpárolt quinoával. Díszítésnek rukkolát és koktélparadicsomot használtam.

Hozzávalók

(1 adag)

  • quinoa (80g)
  • csirkemell (120g)
  • napraforgóolaj (10ml)
  • kapor, só, bors, fokhagyma, citromlé (ízlés szerint)

Energia és tápanyag tartalom

  • energia – 510 kcal
  • fehérje – 32 g
  • zsír – 27 g
  • szénhidrát – 41g

A bejegyzés szerzőjéről

Frányó Eszter, az ENSPORT dietetikusa, aki szenvedéllyel beszél a táplálkozásról, buktatóiról, és arról, mire érdemes odafigyelni, segíti sportolónk felkészülését, és az edzésterveikhez igazított étrendet állít össze számukra.

Nézd meg Frányó Eszter többi bejegyzését is! 

Jó étvágyat és tudatosan tervezett teljesítményt kívánunk,

és ha személyre szabott tanácsokat kérnél, vagy edzésprogramodhoz igazított
étrendet szeretnél kapni, akkor kattints az alábbi gombra!

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This