Sportolsz. Hetente több órát edzel. Talán keményebben készülsz másoknál. Mégis előfordulhat, hogy amit olyan szépen elképzeltél, az nem jön össze. A nagy nap, amire hetekig, hónapokig készültél, nem úgy alakul, ahogyan szeretted volna. Mit tehetsz ilyenkor?

★ Elkenődhetsz, és nyalogatod a sebeidet. Vagy ami még veszélyesebb, elhiteted magaddal, hogy “ez nem neked való, erre te nem is vagy képes”.
★ Lehetsz dühös is. Az időjárásra. A körülményekre. Vagy másokra, akik nem készítettek fel téged alaposan. Tiszta pipa is lehetsz. Mindenre és mindenkire. Magad körül. De ne feledd, hogy a víz, ami a tésztát puhára főzi, ugyanaz a toját keménnyé változtatja. A körülmények adottak. Mindenkinek. A kérdés: te mit hozol ki belőle?
★ Ha sok új hullámos könyvet olvasol, akkor átcsaphatsz a rózsszín vágyálmok és önámítás világába is, amikor azonnal azzal hitegeted magad, hogy “ez így volt a legjobb” és “máskor mennyire jó leszel, és jól fog sikerülni”.
★ De lehetsz elfogadó és tudatos. Mint egy igazi profi. Ahelyett, hogy hagynád az érzelmeided eluralkodni, kielemezheted, mi is történt. Pontosan. Akár Assisi Szent Ferenc imáját is követheted:

“Uram, adj türelmet,
Hogy elfogadjam, amin nem tudok változtatni,
Adj bátorságot, hogy megváltoztassam,
Amit lehet, és adj bölcsességet,
Hogy a kettő között különbséget tudjak tenni.”

Attól, hogy amatőr, hobbi sportoló vagy, mint oly sokan, még vehetsz fel PROFI SZOKÁSOKAT, profi szemléletmódot. Ami elmúlt, azon a kesergés nem segít. Inkább visszahúz, és beleragaszt az amúgy is kellemetlen helyzetbe. A rózsaszín mantrával pedig önmagadat vered át. Elég alaposan.
Viszont emlékezz rá, hogy nem csak a ló jobb, vagy bal oldalán állhatsz. Fel is ülhetsz rá. Nem csak önmarcangolás létezik, vagy a túlzóan rózsaszín önámítás.

“Önismeret nélkül a pozitív gondolkodás olyan, mint a trágyadombra hullott hó. Szép, de ha egyszer elolvad, akkor a bűze földhöz vághat. És bizony túl nagy lesz ilyenkor a kontraszt.”
— Carl Bora

Egy olyan verseny után, ami nem úgy sikerült, ahogyan szeretted volna, amikor azt érzed, hogy maradt még benned, és hogy ennél többre vagy képes, egy alapos HELYZETELEMZÉS sokat segíthet. Ezt megteheted te magad is, vagy segítségedre lehet egy szakértő. Egy edző. Aki a külső szemlélő helyzetből látja azokat az icipici eltéréseket is, melyek a nagy különbségeket okozzák.

“Minden nagyszerű eredmény kiindulópontja a tisztánlátás.”

Ha szeretnél olyan eszközöket, módszereket használni, ami a profi sportolókat is segíti, akkor vagy

★ látogass el Magyarország ELSŐ olyan sportlaborjába, ahol nemcsak azonnal kiértkeljük a teljesítménydiagnosztikai vizsgálatodat, hanem ezenfelül AJÁNDÉKBA adunk egy – diagnosztikai mérések alapján beállított – személyre szabott NÉGYHETES edzéstervet is, vagy

★ kérd HETI EDZÉSTERVÜNKET, ami személyre szabott, hetente felülvizsgált, ha kell, hét közben módosított, célodhoz, időbeosztásodhoz és lehetőségeidhez igazodik, alapvető erősítéseket, továbbá technikai instrukciókat is tartalmaz. Ha kerékpárodon van wattmérő, akkor azok adatainak elemzését, valamint triatlonistaként a három sportág összehangolását is megkapod.

A bejegyzés szerzőjéről

Klopfer Csaba, az ENSPORT kommunikációs vezetője. A kilencvenes évek eleje óta fut, korábban a kedvenc távja a félmaraton volt, mára ezt a maraton váltotta fel. Az elmúlt 13 évben dolgozott cégvezetőkkel, borászokkal, olimpikonokkal, marketing és értékesítési vezetőkkel, futókkal, kerékpárosokkal, gyerekeiket nevelő szülőkkel. Segített márkák felépítésében, párkapcsolatok megerősítésében, válások zökkenőmentes koordinálásában, vállalati értékesítési hatékonyság növelésében, és élsportolók mentális felkészítésében.

Nézd meg Klopfer Csaba többi bejegyzését is! 

Érdekel az állapotfelmérés?

Egy jó diagnózis már fél siker. A teljesítménydiagnosztika egyik célja a pillanatnyi állapot felmérése, a meglévő képességek vagy az esetleges hiányosságok monitorozása, majd a kapott adatok alapján az egyéni pulzus és watt célzónák, valamint a teljesítmény küszöbök meghatározása. A laboreredmények alapján olyan személyre szabott, ugyanakkor rugalmas edzésterv állítható össze, amely a sportoló ideális fejlődését szolgálja. Ezenfelül a teljesítménydiagnosztikai kontrollmérés kristálytiszta képet ad arról, jó irányba tart-e a felkészülés, és hogy kell-e finomhangolni az edzésprogramot.

Igen, érdekel!

Érdekel az edzéstervezés?

Ha strukturált, egymásra épülő edzéseket tervszerűen megvalósítod, sokkal könnyebb lesz a számodra fontos céljaidat elérni. Ahogyan egy nyaralást, vagy egy építkezést is megelőzi a tervezés, éppen így komoly edzésmunkát is hasonlóan kezdünk. Egy olyan jó edzésterv, ami laborvizsgálati eredmények alapján rád lett szabva, irányt mutat, ugyanakkor rugalmasan igazodik a mindennapjaidhoz és céljaidhoz. A mai, rohanó világunkban egyre fontosabb, hogy az edzésre szánt napi 1-2 órát hogyan tölti el a sportoló, hogyan tudja a leghatékonyabban kihasználni a rendelkezésére álló időt.

Igen, érdekel!

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This