A fogyás napjainkban divatos kérdéskör és egyben szakmai terület is, mivel a testsúly összefügg az étkezési szokásokkal. Aktualitását mutatja, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 65%-a túlsúlyosnak vagy elhízottnak számít.1 A probléma az, hogy a súlytöbblet számos betegség, egészségügyi probléma kialakulásában játszik szerepet, teremt hozzá alapot.2

Ahhoz, hogy a fogyás eredményes, hosszú távon fenntartható legyen, és ezek mellett az egészség védelmét is szolgálja, nem fogyókúrában kell gondolkodni, ami csak meghatározott időtartamra szól, hanem életmódváltásban. Ennek egyik része a személyre szabott étrend összeállítása, ahol figyelembe kell venni az adott személy nemét, korát, tápláltsági állapotát, fizikai aktivitását, esetleges kialakult betegségeit, valamint azt, hogy az étkezés milyen szerepet tölt be az egyén életében, hogy örömszerzésre, jutalmazásra vagy stresszoldásra is használja-e.3

Ha szükséges, team-munka keretében kell segíteni a fogyni vágyót céljai elérésében. Gondolok itt orvos, dietetikus, edző és szükség szerint pszichológus együttműködésére, és arra, hogy mindenki a saját kompetenciahatárain belül adjon útmutatást, hogy a pácienseket ne zavarja össze, ha esetleg többféle információt hall egy témában.

A fogyás során számolni kell akadályozó tényezőkkel, fel kell készülni a kivédésükre. Fontos, hogy ne hirtelen felindulásból kezdjünk a fogyókúrának, életmódváltásnak, hanem kellő elhatározással, elszántsággal, motivált állapotban és ezt a motivációt folyamatosan fenn tudjuk tartani.

A sportcéljaidnak megfelelő testsúlyt

és kirobbanó formát kívánunk, ha pedig személyre szabott tanácsokat kérnél,
vagy edzésprogramodhoz igazított étrendet szeretnél kapni,
akkor kattints az alábbi gombra!

Hivatkozások:

  1. Országos Táplálkozás és Tápláltsági Állapot Vizsgálat 2014
  2. Országos Táplálkozás és Tápláltsági Állapot Vizsgálat 2009
  3. Rigó János: Dietetika, Medicina Könyvkiadó Zrt, Budapest, 2013
Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This