Persze, hogy jó lenne odaállni a rajthoz, és megnyerni! Igazán kényelmes lenne, ha ez edzés nélkül is menne: elindulunk, majd győztesként és a vágyott időeredménnyel szakítjuk át a célszalagot. De ez nem pont így működik!
Már csak azért sem, mert ha nekünk ennyiből állna teljesíteni egy-egy versenyt, másoknak is épp ennyire egyszerűen menne, és akkor ki lenne a tényleges első?! Másrészt a testünket és elménket is fel kell készíteni a nagy megmérettetésre. Kell az összpontosítás, és a fegyelmezett, rendszeres gyakorlás. Maga az edzésmunka nem azért szükséges ám, mert a sportoló különben unatkozna.

Nem, sőt! Legtöbbször épp ellenkezőleg:

komoly menedzselést igényel, hogy az edzések beleférjenek a mindennapok forgatagába.
Ezért van az, hogy a lakosság elenyésző kisebbsége sportol rendszeresen, és még kevesebben indulnak maratonon, Ironmanen, ultratávú, vagy akár rövidebb versenyeken is. Még a legnépesebb sporteseményeken is a lakosság kevesebb, mint 0,5%-a (fél százalék) vesz részt. Ehhez ugyanis kell fegyelem (főleg önfegyelem), kell kitartás, de kell az inspiráció is, és nem utolsó sorban kell, hogy megfelelő mederben, optimálisan használva fel erőforrásainkat, rendszeresen készüljünk ezekre a versenyekre.

És tudod, hol csúszik félre egy-egy felkészülés:

✘ nem különösebben fontos a sportoló számára az adott verseny, amire elvileg készül;
✘ hiányzik a kellő elszántság és összpontosítás, és ha jönnek a külső tényezők, azok könnyen a figyelem központjába kerülnek, és rögzülhetnek (pl. hideg van, sok a meló, vendégek jönnek stb.);
✘ túlterhelés, aminek következtében egy ponton lelassulhat a fejlődés, vagy sérülés következik be;
✘ nem a célnak (versenynek) megfelelő mennyiségű és intenzitású terhelést kapunk edzéseinken;
✘ kiégés, vagyis belefásulunk, ami lehet több tényezőnek is a következménye, mint pl. nem jönnek, vagy nem úgy jönnek az eredmények, ahogyan azt mi szeretnénk, lehet egy teljesen hibás célválasztás eredménye is, vagy olyan külső körülmények felerősödése, ami átcsap a fejünk felett és maga alá gyűr minket, és leértékelődik az edzés és a versenyzés.

✔ Az ENSPORT-nál a célkitűzésben is segítségedre leszünk, ahogyan a kellő változatosság kialakításában és a terhelés optimális kialakításában is, hogy a versenyre ki tudd hozni magadból a legtöbbet. Személyre szabott edzéstervet követve, szakértői támogatást élvezve mindez sokkal könnyebb és élvezetesebb lesz, hiszen végig látod, hogy megfelelő mederben halad a felkészülésed. Ennek kiindulópontja az alapos kivizsgálás, hogy tudd te is, és az edződ is, hogy jelenleg hol tartasz, mennyire és hogyan lehet terhelni téged. Ha te is velünk akarsz tartani, kezd itt!
A bejegyzés szerzőjéről

Klopfer Csaba, az ENSPORT kommunikációs vezetője. A kilencvenes évek eleje óta fut, korábban a kedvenc távja a félmaraton volt, mára ezt a maraton váltotta fel. Az elmúlt 14 évben dolgozott cégvezetőkkel, borászokkal, olimpikonokkal, marketing és értékesítési vezetőkkel, futókkal, kerékpárosokkal, gyerekeiket nevelő szülőkkel. Segített márkák felépítésében, párkapcsolatok megerősítésében, válások zökkenőmentes koordinálásában, vállalati értékesítési hatékonyság növelésében, és élsportolók mentális felkészítésében.

Nézd meg Klopfer Csaba többi bejegyzését is! 

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

Shares
Share This